Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jelly Sandwich med Ravishing, Dahling

Publicerad 2012-09-19 07:26:00 i NailArt,

Minns ni när jag hade Russian to a Party på naglarna? När jag haft den en dag så beslöt jag prova en jelly sandwich med den i botten. Som fyllning har jag använt China Glaze Blonde Bombshell och så toppade jag med  ett par lager Ravishing, Dahling från China Glaze. Jag tycker det blev riktigt bra så jag kommer nog använda de lacken tillsammans igen. 
Jag gjorde mackan på eftermiddagen och det var dåligt ljus även om jag knäppte några bilder. När jag kom hem dagen efter, med tipwear som ni ser, så tog jag några bilder till i sol. Jag tycker dock att solbilderna visar mer av hur det faktiskt såg ut så jag vill ha med dem trots slitaget.
Ni ser att ytan inte är slät. Trots två lager Ravishing, Dahling och lika många lager Seche Vite så är inte glittren helt täckta utan ger den där klassiska, lite ruffa ytan som alltid irriterar mig. Det gick dock inte att ha fler lager eftersom jag hade en gammal manikyr med överlack och allt i botten. Det är ändå tio lager lack här. På bilden nedan, tagen direkt efter att jag lackade, var ytan lite slätare men det är ett hungrigt glitter som suger åt sig överlack som en svamp.
Jag tycker det blev en ganska fin macka. Mitt andra försök och visst, den första med Monaco Blue blev väl kanske ännu bättre men jag gillar den här med. Jag är förtjust över hur Blonde Bombshell fungerade i mackan och hur fint djup det blev och att det syns att glittret har olika storlekar så pass väl. Vad tycker ni? brukar ni göra jellymackor? Vad har ni för favoritkombinationer? 

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-09-19 08:03:51

Jättefint!

Svar: Ja, jag gillade det!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-09-19 09:09:19

Jättefint!

Svar: Ja, visst blev det!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-19 09:23:04

10 lager lack?! Haha, det är fan helt galet många.

Det blev fint, men jag är inte överdrivet förtjust i att strängglittrena i Bombshell kom fram och blev tydliga i den här kombon. Verkar inte som om jag kommer kunna lära mig att tycka om den typen av glitter. Någonsin!

Svar: Du kommer inte gilla Toxic and Timeless. Massa strängglitter i den.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-19 09:47:50

Lite mycket lager kanske, men väldigt fint. Får lite julkänsla av det :)

Svar: Ja, men det hade varit färre om jag planerat en jellymacka från början.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-19 10:01:08

Såå vacker kombination! Jag har fortfarande inte försökt mig på en jellymacka. Just glitter och jellylack är det lite tunt med i mina lådor, ochj ag har inte kommit på något bra att testa med ännu.

Svar: Nej, har man inte vare sig det ena eller andra är det svårt. Egen jelly går ju att göra i bästa fall, men glitter är värre.
Sminkan

Postat av: Sussie
Publicerad 2012-09-19 10:14:31

Jag älskar jellymackor, de glöder liksom innifrån och detta var en fin kombination! Däremot har jag knappt några jellylack, så jag har aldrig testat att göra det själv, men borde verkligen göra det snart...

Svar: Ja, jag tycker helt klart du ska testa. Har du inga jellys alls? Kanske du kan göra ett eget om du har en flaska överlack som närmar sig slutet. Droppa i några droppar av ett krämlack och hoppas det blir lite jellykänsla.
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-09-19 17:53:41

Testade första gången förra veckan; CG:s Poinsettia ihop med samma märkes röda glitter Ring in the red. Om jag får säga det själv blev det väldigt snyggt, fick flera komplimanger på jobbet.

Svar: det låtere väldigt fint! Kanske ska prova det jag med.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-19 18:12:19

Vilken fin macka! Färgerna är otroligt fina ihop!

Svar: Tack! Jag tycker också färgerna blev bra!
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-09-19 21:22:59

Snyggt! Gillar mackor på andra men kommer mig nästan aldrig för att göra det själv, dumt:(

Svar: Samma här. Har lyckats göra två i hela mitt liv. Ingen jätteproduktion av mackor alltså.
Sminkan

Postat av: Marie
Publicerad 2012-09-19 22:11:57

Väldigt snygg macka, fullträff!

Svar: Tack! Jag blev nöjd med den.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela