Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Tickle My Triangle

Publicerad 2012-05-12 11:24:25 i Naglar - holografiska lack,

Så, varför fortsätter vi inte på det lite flickiga temat med söta lack? Ett vackert rosa holo kan väl passa bra då? Kanske kan vi unna oss ett till arkivinlägg med Kaleidoscopelack, denna gång fina Tickle my Triangle. Det är ett av de Kaleidoscopes som har mer färg, den här en kall rosa ton, och den har också bra holografisk effekt. Scattered, så klart. 
Tre lager täcker utan problem och formulan är lätt att måla med och torkar snabbt. Det är bra lack, helt enkelt, i den här kollektionen. Den är kanske inte spännande nog för att få mig att gå i spinn men den är söt och glad och glittrig. Somrig, liksom.
Tråkigt nog fotades den här innan jag kom på att jag kan använda kameran för att filma mina hololack. Det finns säkert tjugo holoinlägg i arkivet och inget av dem med video. Ni får alltså hålla till godo med vanliga bilder. Jag vet inte heller hur mycket de flmerna tillför. Upplevde ni att det gav någonting att se naglarna i rörelse? Jag tror man får en bättre uppfattning om den holografiska effekten men jag vet inte om det är värt att översvämma mitt youtubekonto med nagellack om det inte finns efterfrågan på det.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-05-12 14:54:13

Så himla fint! En av China Glazes bästa kollektion ever!

Jag gillar din videos:)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-05-12 16:19:19

Fint är det!

Dina foton är tillräckligt bra för att jag personligen inte ska behöva videor av lacken. Men det finns säkert andra som tycker de är väldigt användbara :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-12 17:48:20

Åååh vad fin!!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-12 18:40:58

Det här var ju helt suveränt vackert! Återigen, varför kan inte China Glaze släppa en sån här kollektion igen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-12 21:09:06

Underbart fint! Det är så himla vacker holoeffekt i Kaleidoscopelacken och det här var ju dessutom riktigt färgstarkt.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-12 21:15:01

Det här är riktigt vackert!!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-05-13 07:02:41

Jag tycker som Cactus :)



Idag blir det soligt i Sthlms-området, massor med foto-ops och Edyta och jag ska börja vår vänskap... Ha en fin dag!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-13 08:31:41

Sanna! Ja, det är en underbar kollektion och vad roligt att du gillar videorna.



Cactus! Okej, det är ju bra att bilderna är bra nog i sig själva. Jag kommer knappast skrota alla arkivinlägg oavsett och det tar ju tid att ladda upp videos.



Annie! Ja, den är vacker!



Helena! Jag undrar också. Det är ju makalösa lack.



Emma! Ja, det är ett av de mer färgstarka i den kollektionen. Klart ha-värd.



MNPO! Ja, den är ljuvlig!



Kitty! Okej, inga videos alltså. Eller alla fall inte nödvändigt med dem.

Jag tror jag ska ta en idag av dagens hololack dock. Du har rätt, fantastiskt soligt väder!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-13 10:07:00

Jag missade helt att svara på videofrågan. Jag läste den faktiskt, men kommenterade inlägget senare och då hade jag gjömt. För min del känns det som om det kvittar, jag föredrar att kolla på bilder av lack framför videos, men om du tycker att det tillför ngt till lacket så är det ju ett kul inslag emellanåt, kanske franför allt vad gäller duochroma och holografiska lack. Kattvideosarna tror jag dock att alla är överens om att de bara är skoj. Sen tror jag säkert att en del tycker det är skoj med videos så om du gillar att göra dem tycker jag att du ska fortsätta med dem, tycker man inte de tillför ngt behöver man ju inte titta på videon.

Postat av: Amanda
Publicerad 2012-05-14 08:29:26

Jag tycker det är jätteroligt med videos till holos, för som du säger får man en bättre uppfattning om hur den ser ut.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-14 18:01:06

Emma! Det var just hololacken jag tänkte på, kanske någon duokrom. Och nej, inte som ersättning för bilder men som ett komplement ibland. Och det är ju om jag vill ha som spelar roll, så klart, och jag vet inte hur länge jag kommer bry mig.



Amanda! Ja, det gör en viss skillnad när man ser hur det ser ut i rörelse.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela