Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brite Bird Frankly My Dear

Publicerad 2012-03-17 08:55:40 i Naglar - holografiska lack,

Så det är inte holofredag men en holofantast som jag kan ju ha holo alla dagar! Jag trodde alla skulle visa Brite Bird igår så jag tänkte att jag skjuter upp att visa gröna Frankly my Dear till idag.
Brite Bird är ett svensk indie-märke som gör mineralögonskuggor och nagellack. Det är Sanna som driver bloggen MakeUpMyLack som driver märket och hon gör det som hobby så hon har inga stora lager utan man får ha lte tålamod om något är slut. Henns ögonskuggor var bland de absolut bästa jag någonsin provat och hennes nagellack är också väldigt välgjorda. Sanna är oerhört noggrann och metodisk så hon släpper inte ifrån sig saker som inte är av hög kvalitet. FMD är mitt andra Brite Bird att testas på nageln. Jag har provat även glitterlacket The Dynamos men i vanlig ordning så är det inlägget i arkivet. Det kommer. Hur som helst, de två lack jag provat är enkla att måla med, lite tjockare formula i stil med A England skulle jag säga, men det funkar rätt bra för det är bättre pensel för mig i Sannas lack,
Här ser ni tre lager och det är en kraftig holografisk effekt. Det är sccattered holo men inte av den svaga karaktären som t.ex A England utan mer i samma stil som Kaleidoscopelacken. Det är fantastiskt gnistrigt i solen och dessutom snyggt i skuggan då färgen är en intensiv mellangrön. Lacket blir inte så grått som linjära holo gärna blir i skuggan heller utan behåller sin intensiva, juvelgröna färg.
Som ni förstår är jag överförtjust! Man får 10ml av lacket för 89 kronor och jag visste direkt att jag älskade det hett och intensivt så jag köpte en backup till mig på en gång. Visst är det en dröm! Och om ni undrar varför mina händer blänker så är det för att jag smort in mig med Burt Bee's Banana Butter Hand Cream...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-17 09:06:48

Det är galet vackert och utmärkt formula. Jag tyckte mitt var lite tunt men täckte fortfarande med två lager, jag är inte lika stort fan av trelagerslack som du:) Men iaf, jag fattar inte hur det kan vara scattered holo?! Det bildar ju sammanhängande regnbågar och jag satt och tittade på mina naglar och tänkte åh, klargrön linjär holo, mums! Alltså, nu är jag upprörd, du får förklara hur det kan vara scattered holo för mig!:D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-17 09:14:33

Emma! Även en scattered holo bildar regnbågar. Sammanhållna sådana om det är något med dem. Tänk på Kaleidoscopelacken. De har tydliga regnbågar men med lite otydliga gränser mellan färgbanden och en partikelstorlek som gör att man ser de enskilda, prismatiska kornen om man tittar noga. Ett linjärt holo är ovanligt och det ska ha sammanhållna band av färg med tydliga gränser mellan färgerna och en slätare struktur på grund av mindre partikelstorlek. Idag när vi översköljts av så många rätt dåliga scattered holos, som A England som egentligen borde kallas hologlitter kanske, men då borde alla de som kallas hologlitter kallas prismatiska, så blir det en begreppsglidning där allt med regnbåge kallas linjärt. Då skulle ju Kaleidoscopes plötsligt ara linjära? Blir knas...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-17 09:17:17

Emma! Kolla den här länken, det är en scattered holo från Ozotic: http://morenailpolish.blogspot.se/2011/07/ozotic-601.html

Ser du att det blir samma typ av regnbåge?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-17 09:17:52

Åh suck, jag trodde att allt med regnbåge var linjärt. Men det är alltså partikelstorleken som gör det? Usch, vad komplicerat, jag ska fortsätta att nöja mig med att säga om lack är mycket eller lite holografiska:) Kan inte detta vara ett kärleksbarn mellan linjärt och scattered?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-17 09:19:38

Och förresten, ska du inte säga att det är St Patricks Day och att du firar det med grönt lack?:) Jag ska fira med grönt smink. Och har redan detta på naglarna...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-17 09:20:17

Emma! Här hittade jag en bra jämförelse som visar just linear till scattered:

http://morenailpolish.blogspot.se/2011/08/silver-holo-comparisions-ozotic-509.html

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-17 09:22:20

Det var en bra jämförelse. Jag fattar. Ska dock inte prata om det, för komplicerat och jag kommer bara säga fel. Vad jag däremot gillade i den första länken var att hon pratade om holometer, där har vi nåt jag skulle kunna använda mig av:D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-17 09:25:44

Emma! Jo, det borde jag säga. Men jag gör inte det. :D

Ser fram emot ditt smink! Och ditt inlägg med det här lacket! Jag tror dina bilder kommer vara bättre än mina!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-17 09:46:33

Nja, det tror inte jag, är ingen sol alls här. Ska hala fram ljustältet men det blir en senare fråga, ska till nobban nu...

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-17 12:47:18

Det är så himla fint! Är slut på Brite Bird just nu, men jag invänta med spänning nya.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-17 16:53:26

Så fin, så fin, så fin!!!!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-17 17:09:26

Det ser underbart ut! Det här kommer jag klicka hem så fort det blir tillgängligt igen!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-03-17 18:11:57

Superfint lack, jag velade så jag missade att plocka upp Sannas hololack....Hoppas att hon gör fler!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-17 18:47:38

Jag hoppas också att Sanna gör fler hololack. Det ser jättefint ut!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-17 19:29:09

Otroligt vackert! Fasiken att jag inte var snabb nog när jag beställde, det var ju redan slutsålt.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-17 21:10:45

Emma! Ska bli spännande att se! Imorgon kanske?



Helena! Ja, det är himla fint!



Annie! Ja!! Det är underbart!



Roxcat! Ja, det är värt att äga två av!



Lina! Ja, det hoppas jag med!



MNPO! Ja, jag hoppas också!



Nailtastic! Ja, det var otur. Jag hade tur som hade Emma som höll koll!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela