Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Princess Sabra

Publicerad 2012-03-07 07:04:00 i Naglar - holografiska lack,

Igår bar jag ju ett hololack som verkligen inte imponerade, China Glaze Hologram, och det kanske gjort mig mer positiv till detta. Fast jag var nog rätt positiv till det redan när jag provade det. Det är alla fall det mest holografiska av de A England jag provat hittills. Det är dock en ganska svag, scattered holoeffekt. Absolut inte ett lack att skaffa om det är just regnbågar man vill se.
Färgen är tydligen inspirerad av Adinas katts ögon. Mina katters ögon påminner inte alls om Princess Sabra. Långt ifrån. Färgen är en gyttjig bronston med en skvätt kakigrönt i. Mycket murrigare än jag väntat mig och en ganska smutsig ton. Inte den klara, gyllene eller gyllengröna färg som kattögon har. Formulan är tjock. Alla A England har, enligt mig, en tjock formula. Jag föredrar en tunnare konsistens på lack men den är inte kletig och klistrig, bara tjock. Det täcker ganska bra med två lager, jag tror man kan göra ett om man smaskar på ordentligt med lack men eftersom formulan är tjock (har jag redan sagt det? ;D)så vill jag ha så tunna lager som möjligt och då krävs två som minimum. Jag tror jag gjorde tre på några naglar. Torktiden är helt okej. Jag bar det för kort tid för att veta om det, likt flera andra A England, chippar inom 10 timmar på mig, så jag har ingen synpunkt på hållbarhet.

Kommentarer

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-03-07 10:19:33

Detta var ju jättesnyggt!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-03-07 17:37:34

Tycker att den ser väldigt fin ut men det låter ju inte bra om A England chippar inom 10 timmar på dig. Så gör China Glaze LOL och Nfu-oh holo lack på mig.

Har funderat på att köpa en massa från den här kollektion men då börjar jag nog med att beställa ett och testar.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-07 18:10:59

Brilliant! Det är snyggt, det är det. Inte riktigt vad jag väntade mig, men snyggt ändå.



Lina! Äh, jag har haft otur med Perceval och är bitter och dum. Camelot håller i flera dagar på mig. :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-07 18:28:55

Princess Sabra höll flera dagar på mig utan att chippa :) Det kanske har att göra med vilken bas man använder och om man har överlack eller ej?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-07 18:39:42

Det här är det enda jag hunnit testa hittills och jag gillade det skarpt! Holoeffekten var ju klart bättre än Tristam och LOTL och jag tyckte färgen var riktigt fin. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-07 19:07:10

MNPO! Jag har alltid samma bas och samma överlack. Jag vet inte hur det hade hållit för jag bar det bara en timme eller så. Perceval och Triistam håller inte så bra på mig men Camelot funkar. LotL gillar jag inte så den har jag inte proat någon längre stund. Den här gillar jag även om den inte var vad jag hade trott.



Nailtastic! Den är snygg men inte vad jag hade förväntat mig färgmässigt. Bättre holo än förväntat men inte så guldig som jag trott.Men egentligen är det en bättre färg så här.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-07 19:52:39

Hmm, ganska fin, lite ovanligt med holo i den färgen.

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-07 20:12:53

Jag kommer nog klicka hem det här förr eller senare. Det känns som ett lugnt och vackert lack om man inte vill ha för mycket på naglarna, men ändå lite rolig holoeffekt.

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-03-07 20:29:41

Jag gillade detta skarpt fast det inte är min "normala" typ av färg. Dessutom har en av mina katter den ögonfärgen så jag kan ha sentimentala skäl att gilla det...

Tycker att a england brukar hålla bra på mig i alla fall, jag brukar vara duktig på att skrapa av kanterna annars.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-07 20:53:40

Emma! Ja, jag gillar det mer och mer!



Roxcat! Ja, det är nog precis så.



Vikab! Ja, färgen är snygg men mycket mer brun än jag trodde den skulle vara.

Postat av: Manjana
Publicerad 2012-03-08 21:39:15

A England-lakkane chippar på meg også etter ein dags bruk, uavhengig av om eg bruker over- og baselakk. Men sidan eg normalt skiftar neglelakk kvar dag, gjer det ikkje så mykje.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-08 21:55:24

Manjana! Sant, jag byter också så ofta att det kanske inte gör så mycket.

Postat av: Christel
Publicerad 2012-03-08 22:16:12

Den ser snyggare och mindre murrig ut på dig än vad den gjorde på mig! Tyckte den var ok men rätt trist faktiskt. Å andra sidan sa min 3-åring bestämt att det inte alls är en tråkig färg, så det så:) Formulan var bättre än på de andra Legends tyckte jag, tunnare (!) och höll riktigt bra, 3-4 dagar.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela