Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Beach Cruiser

Publicerad 2012-06-03 18:36:51 i Naglar i rosa,

Dagens naglar är också de naglar jag hade förra söndagen och måndagen. Två gånger inom en vecka alltså. Dagens bilder blir det dock eftersom de blev bättre. Fantastiskt lysande neonrosa. Den snyggaste neonrosa jag sett! Beach Cruiser från Orly är underbar! Den får till och med mina kraftigt nerklippta naglar att se fina ut.
Två lager, jag hade nog tre förra gången vilket blir helt opakt, här ser man lite VNL, och formulan och torktiden är utmärkta. Jag är helt kär! Det här är den perfekta neonrosa! Den var ännu mer spektakulär förra veckan då mina naglar var längre, men man kan inte klaga nu heller. Jag blir glad av den här färgen! den klär mig! Jag till och med tolererar den bjängliga Orly-penseln för lacket är perfekt!
Jag har som sagt klippt ner mina naglar. De mår inte så bra som jag skulle önska då jag fick kraftiga problem efter att jag provade en nagelstärkare med proteiner i. Efter det har jag återgått till NNS och även använt olja (avoplex som jag gillar och argan som jag tycker luktar bajs...) men eftersom jag hört översvallande positiva saker om DermaNail från Summers Lab så har jag även startat med det nu. Vi får se om jag håller ut hela behandlingstiden. Jag har alla fall tagit en före-bild så vi kan jämföra om några månader. Tyvärr färgades mina naglar nikotingula av China Glaze Sunshine Pop så mina naglar ser värre ut än någonsin just nu när de är nakna. Tur då att man kan måla dem med sådana här lysande och underbara färger!
Och bara för att det är lite roligt så ska ni få se Siv. Om allt går enligt planerna så ska Siv flytta hem till oss om några veckor. Det är den svarta flickan som är i mitten. Hennes rosanosade syster är sötare men Siv är min. Jag hoppas Signe och Siri tycker det är en lika bra idé som jag...
Siri och Signe:

Kommentarer

Postat av: Dani - Livsnjutarism!
Publicerad 2012-06-03 19:15:10

Härligt! Perfekt till det tråkiga vädret. Kan sitta inne och tittat på naglarna tills vädret är bättre =)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-03 19:47:48

Vilken vitaminkick den där färgen var! Och alla katterna är ju jättesöta :)

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-06-03 21:00:18

Vilken söt liten kattflicka! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-03 21:07:27

Jamen då var det bestämt, Beach Cruiser får flytta hem till mig. Tyckte det såg underbart ut hos BrilliantNail och dina bilder övertygade mig ytterligare. Det ser fantastiskt ut!



Och du ska bli med en liten Siv, vad underbart! Då vill jag komma på fika igen, när hon hunnit bo in sig lite såklart. :-)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-06-03 21:40:35

Hej Siv!

Jag ska inte säga att jag är glad över att dina naglar inte mår bra men det är skönt att veta att jag inte är ensam. Mina ser ut som f*n. De skivar sig och bryts och är därmed inte ens fina lackade. Dina ser jättefina ut med lack. Hoppas dina kurer kommer funka

Postat av: Linda
Publicerad 2012-06-03 21:41:13

Jag blev just väldigt förälskad :) Oerhört läcker rosa

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-06-03 23:35:57

Kattungar måste ju vara det sötaste i hela världen :D

Jag har använt DermaNail efter alla konstens regler i snart ett år och det har inte gjort minsta skillnad på mina naglar. Kommer inte köpa ytterligare en flaska när den nuvarande är slut... Hoppas verkligen det funkar bättre på dig! Mina dumma naglar verkar vara immuna mot allt som funkar för andra :/

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-06-04 00:32:09

Åh, grattis till den blivande tillökningen! Siv är ju jättesöt och det blir säkert jättekul med en kattunge i familjen. Nu blir jag lite avundsjuk, själv bor jag ju med en allergiker...

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-04 05:28:41

Så mysigt med en kisse till!



Lacket är också fint, en riktig färgkick!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-04 06:13:04

Dani! det är helt sant! Till och med en regnig dag så känner man sig lite piggare.



annie! ja, katterna är söta. det ska bli roligt att få en liten Siv.



Lacklycka! ja, hon är lite söt. Som en lemur. :D



Nailtastic! Du kommer älska Beach Cruiser! Och så klart du ska komma och fika! Hoppas vi hinner det innan jag åker till landet bara. Jag får ju semester snart och då blir det sommarstugan. :D



Kajalen! de har varit bångstyriga och gått av i hörnen och hållit på. Jag hoppas DermaNail ska fixa det men man vet ju aldrig. Såg fantastiska före och efter bilder för ett tag sedan så jag ville alla fall testa.



Linda! Det är en härlig färg!



cactus! Vad trist att det inte funkar för dig. För mig har bara en sak hjälpt hittills och det är OPI Natural Nail Strengthener. Oljor torkar ofta ut min hud och proteiner får mina naglar att skiva sig. Derma Nail blir spännande att testa. Tydligen är det extremt långsamverkande och man kan inte se resultat förrän efter minst ett halvår men ett år borde ju vara tillräckligt för att se om det hjälper.



Nageldraken! Ja, det blir säkert jätteroligt med en kattunge. Det känns så tomt efter att vi förlorade Edit. Tur att ni har Katla alla fall, för hon är ju också ett ljuvligt husdjur!



Kerstin! Ja, jag hoppas det blir bra med lilla Siv. Och lacket är underbart!

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-06-04 18:58:39

Helt rätt där! Intressant lack. Jag bär nästan bara knalliga neoner nu i protest mot det usla sommarvädret!



Kattungar är ju så sööööta. Jag vill bara ha allihop! Lycka till med lilla Siv, hon är helt bedårande! Lite väs blir det säkert i början. Jag tog ju hem en ny liten katt (också svart) strax innan de andra två fyllde året men det ordnade sig inom en vecka.

Postat av: CC
Publicerad 2012-06-04 19:58:24

Åh en ny liten kisse :) vad roligt!!!

svarta nosar är f.ö bäst!



o jag gillar lacket också, älskar ju rosa

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-04 20:50:01

Vikab! Ja, det gick ju bra att introducera Signe så jag håller tummarna för smidigt inträde för Siv i familjen. :D



CC! Ja, jag måste ha en svart katt. Det känns konstigt att vara utan.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-06-20 18:01:51

Jaha.. jag ska tydligen bli med neon nu också pga dig. Eller tack vare, menar jag förstås!

Svar: Jag tror du kommer gilla det!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela