Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI My Pointe Exactly

Publicerad 2012-06-10 21:00:27 i Naglar i svart, grått, silver,

Dags att visa något riktigt fult för er. Sorgligt nog. Igår beslöt jag prova ännu ett av de minilack från OPI:s balettkollektion och valde grå My Pointe Exactly. Jag älskade ju Don't Touch My Tutu och var övertygad om att den här skulle vara lika perfekt. Det är den på ett sätt. Det är ett lättapplicerat jellylack. Dessvärre är det varmgrått och får mina händer att se extremt skitiga ut, det är så pass skirt att det desssutom visar för mycket VNL och ja, det klär mig inte. Det här är tre lager och ni ser ju själva att det tyvärr inte alls är en hit på mig.
På någon annan är det säkert fantastiskt dock. Det är så lättmålat och har en genomlyslighet som på rätt händer nog kan bli eterisk. På mig blir det bara solkigt. Tragiskt, men tur att jag inte redan köpt alla flaskor i fullstorlek efter den omedelbara kärlek jag kände för DTMT. Den här fungerade dock bra som bas för ett dependholo så jag var inte alltför ledsen.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela