Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jade Mystic Gold

Publicerad 2012-06-29 11:17:08 i Naglar - holografiska lack,

Och nu till det "riktiga" inlägget denna holofredag. Ett lack som är helt underbart! Jade Mystic Gold. Jag döpte om det i mitt huvud till Magic Gold, som ni ser på filmklippet, men det heter Mystic Gold. Fantastiskt guldhololack! Fantastiskt och i mitt tycke mer magiskt än mystiskt. 
Jag berättade för Emma igår att lacket ser ut som en holografisk version av ögonskuggan Centaur från Fyrinnae, ni vet, den som Emma ofta visar i fantastiska sminkningar. Jag älskar färgen, både som ögonskugga och på nagellacket. Det är helt enastående djupt och mättat guldfärgat. En färg som jag itne sett på något guldlack förr och definitivt inte på ett guldfärgat holo. Den här är unik och vacker som en dröm. 
Två lager av lacket ger bra täckning och det är enkelt att måla med. Konsistensen är lite åt det tjockare hållet, samma typ av formula som Brite Birds hololack eller A England, alltså ganska kraftig men lättmanövrerad. Att lacket är högpigmenterat men ändå så pass en holografiskt är verkligen härligt och det är underbara regnbågar, scattered men oerhört nära att bli linjära skulle jag säga, eller linjära med den grövsta kalibern av partikelstorlek för att klassas som det. Ett gränsfall alltså. 
Jag vet inte vad mer jag kan säga. Det är underbart på alla sätt. Jag lyckades få kontakt med en brasiliansk säljare och köpte mina 10 flaskor för 36 kronor styck inklusive frakt. Flaskorna innehåller 8ml. De finns även att köpa via Llarowe och Ninja Polish. Om några veckor kan ni se fram emot en liten utlottning där två Jadelack kommer vara med. Tyvärr inte den här men det blir fina lack det med. :D

Kommentarer

Postat av: Johanna H
Publicerad 2012-06-29 12:55:13

36:-/st låter ju nästan för bra för att vara sant!
Fantastiskt vackert lack! Och jag måste erkänna att jag läste "Magic gold" i titeln, och var övertygad om att det hette så fram tills jag läst det du skrev om namnet ;)

Svar: Ja, namnet är ju skitfånigt. Vad är mystic med det? :D
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-06-29 15:12:16

Så himla fint!

Svar: Visst! Jag älskar det!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-29 16:53:06

Oh my, det passar verkligen att heta Magic Centaur! Vansinnigt fint. När jag får mitt så ska jag matcha det med en Centaursminkning!

Svar: Det låter som en plan! Jag har dock inte skickat dem än, jag tänkte ta både ditt paket och neonvinsten på samma gång sen.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-06-29 17:09:29

Fy så fint! ^^
Men PAH! :O 36 kr?! Galet bra. Vem var denna säljare..? ;)

Svar: Maila mig så kan jag ge dig hennes e-mail. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-29 18:17:25

Ja det är lugnt, jag sitter inte i holosjön precis. Och ska jag matcha med en sminkning så får det bli till helgen jag använder det...

Svar: Det låter bra. Jag gillar verkligen den sminkningen jag länkade till. Den är skitsnygg! Jag vill se en liknande snart!
Sminkan

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-06-29 20:13:01

Magiskt var verkligen ordet! Och sagolikt!

Svar: ja, det är verkligen enastående. jag älskar färgen!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-29 20:26:00

Men gud vad vackert! Och 36 kr? Det låter ju för bra för att vara sant!

Svar: de blir billiga genom den kontakten!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-06-29 23:48:02

Lustigt, det här lacket fick jag hem idag och slängde på lite snabbt ovanpå min befintliga manikyr för att det var så snyggt. Det är verkligen ett ovanligt vackert lack! Man har ju t o m regnbågar inomhus! Älskar det!

Svar: det är ett lack som nog kvalar in på topp 20-listan. Det här och det röda från Jade. Fast min topp 20 blir nog snart uteslutande hololack...
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-05 09:09:37

Okej, det här var ju ännu snyggare! Iiiiih!

Svar: Den är otroligt snygg, det håller jag med om!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela