Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly After Party

Publicerad 2012-07-28 08:02:35 i Naglar i svart, grått, silver,

Jag vet inte om basen i After Party är svart eller mörkblå. Intrycket är svart alla fall. I basen finns det mängder med blå och lila glitter. De drunknar i svärtan som havsfåglar i oljespill. Det är sorgligt att se. Lacket hade förutsättningar att bli riktigt fint men tyvärr, det är bara trist och eländigt.
Pigmenteringen är god så man klarar sig nog med ett lager om man får ut det bra på nageln. Jag får inte till det med kombinationen av sladdrig och lång pensel och grynig konsistens. Det blir inga jämna kanter och när jag försöker få ut det jämnt pölar det istället och rinner ner i nagelbanden. Glittret i lacket får det att kännas som jag föröker måla naglarna med en ansiktsscrub. Mrs Data skrev att lacket sprätte och det är fasen inte långt ifrån. Jag har riktigt svårt att måla med det, som ni ser. Hade det åtminstone varit oerhört vackert och glittrigt hade jag förlåtit det lite av den här mardrömsformulan men den har alltså glitter som sjunker ner i en för opak bas som inte släpper fram ljuset till glitterpartiklarna. Den här är alltså snyggast bakom glaset i flaskan. 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-28 08:40:08

Nej, jag blev ju inte heller förtjust i denna. Den lyckas vara tråkig trots fint skimmer.

Svar: Ja, det är verkligen synd att den känns så grynig.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 15:13:11

Det känns helt off i den kollektionen. Konstigt att välja att blanda upp nenonerna och den vita med detta. Det här är väl det enda i kollektionen som har skimmer dessutom? Det ser egentligen helt okej ut på dina bilder, jag förstår bara inte tanken. Sen är ju formulan ett problem med såklart...

Svar: Ja, jag vet inte hur de tänkte med någonting när det gäller den här. Men, det finns nog många som kommer köpa den för den är snygg i flaskan!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-29 09:33:49

Den är ju väldigt fin ändå, men jag förstår inte heller varför den är med i den här kollektonen... Jag gillar verkligen den första bilden med den sköra blomman tillsammans med det väldigt mörka lacket!

Svar: Ja, den bilden maskerar lite av grynigheten också... :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-29 23:01:25

Jag tycker ju att den ser rätt fin ut, men nu när jag läst vad du skrivit om det så är jag glad att jag inte klickat hem det här. Det måste nästintill vara något spektakulärt för att jag ska bli sugen på Orlys penslar.

Svar: ja, penslarna är inte så roliga. Tack och lov är de alla fall smala och inte både breda och sladdriga.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela