Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jade Psicodelica

Publicerad 2012-07-20 13:16:42 i Naglar - holografiska lack,

Jag har precis visat det svarta lacket Magia Negra från Jades holografiska kollektion. Bara ett kvar nu alltså, och då passar jag på att visa det med idag. Det här är det silverfärgade Psicodelica. Också ett väldigt vackert lack även om det ju finns många andra silverfärgade holografiska lack ute i världen.
Jag tycker Psicodelica håller sig väl framme bland de vackraste i sin färggrupp även om konkurensen är mördande. Sen har den ett minus, den kräver fyra lager för den täckning ni ser här. Det är kanske inte så farligt för det är lättlackat och torkar snabbt, men det finns ju alltså mer täckande silverlack, t.ex MUS Greta.
Psicodelica är nyansmässigt ganska nära Ludurana Esplendido, alltså något gråtonad jämfört med t.ex ChG OMG! eller MUS Greta. Det har helt fantastiskt fina regnbågar, som ni ser, och att det är lite skirt gör det ännu mer eteriskt och magiskt än de mer täckande syskonen i färgfamiljen. Jag gillar verkligen Psicodelica men den är kanske inte nödvändig att ha om man har ett annat kraftigt holografiskt silver. 
En filmsnutt att titta på bjuder jag er på. Se så fina regnbågar!

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-20 15:02:56

Urtjusigt!

Svar: Visst är det vackert! Visst blir man knäsvag!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-20 15:16:36

Oh så tjusigt!

Svar: Ja, den är verkligen fantastisk!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-20 21:39:40

Väldigt fin med sina starka regnbågar, men jag tycker nog jag sett finare silverholos. Skönt det, att man inte vill ha alla holosar du visar. Hade blivit en dyyyyr önskelista i sånt fall. :-)

Svar: Haha, ja, jag vet... Jag har knappt haft chansen att köpa andra lack än holos på sistone. Så många vackra på en gång. men jag klagar inte!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-22 17:46:18

Vilka underbara regnbågar!

Svar: Ja, de blir rätt fantastiska faktiskt!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela