Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depends nagellacksremover "Supersnabb"

Publicerad 2012-07-18 16:08:54 i Hud och hand,

Dags för en tredje remover att få komma fram och visa sig. Min standardremover dessutom. Den här har jag använt i princip dagligen i mer än ett år. När jag haft swatchsessioner kan jag ha använt den 10-15 gånger på en dag. Jag har varit nöjd med den. Väldigt nöjd till och med. Den har två stora fördelar, den är bland de effektivaste removers jag provat och den är dryg!
 
Dryg, säger ni nu. Det är en ny faktor. Varför har du inte nämnt det innan med de två andra removers du presenterat? Jo, för att jag inte hunnit igenom flaskorna och inte reflekterat på det. Jag avslutade ju användningen av dem då de hade nackdelar som jag inte orkade ta. Att den här är dryg vet jag för jag kan jämföra mot Ciens remover, Zoya Remove + och andra removers jag haft från t.ex HM och IsaDora. Att den är dryg hänger ihop med att den är snabb och effektiv. I och med att den löser upp lacket snabbt så behöver man färre tussar med bomull och remover för att få bort det. Den är stark alltså, men jag upplever den inte som speciellt uttorkande. Okej, den är ju långt ifrån återfuktande, men som ni ser på bilden så ser min hud ganska okej ut. den är inte acetonvit eller fnasig. Jag känner sällan att jag måste rusa iväg och tvätta händerna när jag använt den, alltså ingen sveda eller stramhet. Den fungerar och den gör exakt det den lovar, tar bort nagellacket fort.
 
Jag tycker den är prisvärd. Man får 250ml för 50 spänn på Kicks. Den räcker ofta mer än en månad för mig, om jag inte har swatchathons så klarar jag mig två till tre månader vilket skulle motsvara över 100 manikyrer. Jag tycker det är den drygaste av alla removers jag haft någonsin och jag är ofta förvånad över hur sällan jag måste köpa en ny flaska. En vanlig skimmer- eller krämlacksmanikyr klarar jag på två bomullspads, en per hand, och kanske en tredje för finlir om det är många lager. Det innebär att även min konsumtion av bomullsrondeller har minskat väsentligt. En kraftig glittermanikyr fixar den på tio minuter utan foliemetod vilket jag tycker är helt okej även om det då kanske handlar om fem, sex bomullspads. 
 
Lukten på den här removern är naturligtvis stark och lösningsmedelaktig, vad annars, men jag tycker att den dunstar snabbt och den är inte överväldigande på något sätt. Faktum är att jag nog inte har några direkta klagomål. I mina drömmar finns så klart en remover som inte alls torkar ut nagel eller nagelband men ändå är superffektiv men jag tror inte den existerar i nuläget. Depends blå remover är en bra remover.

Kommentarer

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-07-18 16:28:10

Jag kör med denna jag med och den är verkligen effektiv! Däremot kan jag tycka att lukten blir lite jobbig ibland. En stressig dag blötte jag en rondell med denna i tron om att det var ansiktsvatten... Haha behöver jag säga att det inte är att föredra att ha den i ansiktet? ;P Det måste nog vara mitt klantigaste "beauty moment" någogonsin... ^^

Svar: Oj! Nej, det låter verkligen inte som en hit. Min katt luktade i en dip in burk med den här removern en gång och var sur på mig i flera timmar efteråt. Misstänker att hälften av hennes luktceller bedövades...
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-18 16:45:23

Detta är den remover jag också alltid använder! Tycker den är kanon. Jag kompletterar med burken med samma remover i. Superbra!

Svar: Jag har också burken men är inte lika förtjust i den. kommer inlägg om den med snart. :D
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-07-18 18:21:46

Detta är den remover jag oxå föredrar framför någon annan. En stor fördel förutom de du redan nämnt är att den är lätt att få tag på.

Svar: Ja, det är sant! Nu har jag ju köpt alla mina removers på Kicks i den här vändan men de jag recenserat tidigare är ju knepigare så klart.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-18 18:25:50

Jag är kluven. Jag håller med dig om att den är effektiv men jag har fått för mig att den torkar ut mina naglar. Jag försöker komplettera med den gröna miljövänliga. Även om den är mildare (tar längre tid att ta bort lack med) så gillar jag den. Hittar den aldrig någonstans utan får ändå köra på den blå. Men...nu senast när jag köpte den blå Dip-In burken så kändes det bättre igen så jag vet inte. Kanske bara har fått för mig saker. :)

Svar: Jag har precis upptäckt den gröna, det kommer ett inlägg om den med, och jag tycker den är otroligt bra för den torkar inte ut alls men jag skulle bli tokig om jag satt med en full glittermanikyr och kämpade med den. den är inte så dryg heller. Ska ändå växla mellan dem.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-18 21:50:16

Jag tycker också att denna är suverän! Mycket intressant läsning att höra dina åsikter om olika removers, och lärorikt, vi slipper göra om dina misstag:D Ska också göra så att jag köper en flaska av den gröna och kör med ibland tror jag, tycker också att denna kan kännas lite stark.

Svar: Ja, det är lite kul att skriva om annat än en ny färg på naglarna. Borttagning och behandlingsgrejer är ju spännande men jag varierar mig så sällan.
Sminkan

Postat av: Dess - Drömteori
Publicerad 2012-07-19 01:23:15

Hur gör du för att inte få färg över hela fingrarna? Varje gång jag tar bort lack (även med denna, Depens, remover) så blir det ändå kvar lack lite här och var på nagelbanden och fingrarna som är omöjligt att gnugga bort :(

Svar: Jag vet inte för jag gör inget särskilt. Jag gnuggar så lite som möjligt, alltså håller bomullstussen mot nageln ett par sekunder och sen drar jag av lacket, Behövs det en gång till så gör jag det en gång till, men oftast räcker det.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-19 10:21:12

Den här använder jag också fast i Dip-In varianten. Klart bäst, även om Zoyas är helt ok. Nackdelen är att den inte verkar vara aceton fri.

Svar: Så länge jag inte upplever uttorkning oroar jag mig inte över aceton. Tycker fortfarande det är konstigt att jag blev så torr av den "mindre uttorkande" supersnabba med aloe vera, men jag blir inte klok på removers och vad som gör att en funkar och inte en annan.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-20 08:35:42

Jag kanske borde kolla in den här removern! Jag gillade ju dip in-burken de första tre användningarna i alla fall...

Och du, slutade du använda Ciens remover helt och hållet när de uppdaterade sin formula och förpackning?

Svar: Jag slutade använda Ciens remover helt och hållet när jag inte varit på Lidl på över ett år och lagret jag hade hemma för länge sedan tagit slut. :DNej, jag har faktiskt en flaska kvar men den blev stående när jag köpte annat. Jag måste ju alltid ha minst en full flaska remover hemma. Man vet ju aldrig...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela