Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Event Horizon

Publicerad 2012-02-26 15:24:11 i Naglar i blågrönt&turkos,

Först ut av Nerd Lacquer-lacken blir Event Horizon. Jag kände för den. Den påminner om China Glaze Atlantis men mörkare och mer dämpad i tonen. Och med mindre prismatiskt glitter. Det är dock havsblå, mörkblå och gröna toner som dominerar förutom det som i skugga ser ut som silverglitter men i solen avslöjar sig vara prismatiskt. Det mesta av glittret är jämnt i storleken, medelgrovt och runt men det finns också enstaka större hexglitter. Lacket är vackert både i sol och skugga. Det har djup och är intressant att titta på. Jag gillar det!
Lacket täcker utan problem med två lager. Det är något rinnigt så man får stryka av penseln ordentligt men det är lätthanterligt om man ser till att inte ha för mycket lack på penseln. Jag behövde inte göra någon clean up utan det var lättstyrt och penseln fungerar bra. Glittrets storlek är inte speciellt grov så ett lager Seche Vite räcker utan problem för en slät yta och lacket torkar på fem minuter efter det. Om alla Nerd Lacquer-lacken är av samma kvalitet så är jag  beredd att köpa varenda flaska! Det är verkligen häpnadsväckande bra!
Och så en bild på familjens nytillskott, Signe. 12 veckor gammal och helt bedårande.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-26 15:33:36

Oh, Signe är helt bedårande!! En sådan katt har jag alltid önskat mig! Går katterna ihop alla tre?



Event Horizon ser jättefint ut!



Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-26 15:43:51

Åååh så söt med blå ögon! Henne vill vi ha fler bilder på! :)

Postat av: Lenore
Publicerad 2012-02-26 15:51:12

Fantastiskt vackert! Och signe - oh så sööt!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-02-26 15:53:32

Vadå Event Horizon? Vem bryr sig i glitterlack när man ser den blicken! ;P



Jag hade en blåmaskad Helig Birma en gång i tiden.. eller är det där en Ragdoll?

Postat av: Karin
Publicerad 2012-02-26 16:17:39

Ok, lacket är superfint, men men... KATTEN! Åhh Signe, sååå söt! Är det en birma eller ragdoll? Wendy är ju en birma, en så himla fin och härlig ras. =)))

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-26 16:21:26

MNPO! De är lite avvaktande men jag hämtade henne igår så de har inte vant sig än. Inte arga alltså, men lite osäkra.



Cactus! Ja, det blir nog mera bilder ska du se. Jag försöker dokumentera för fullt här hemma.



Lenore! Ja, hon är söt!



Kitty! Ja, jag vet, det var orättvist mot lacket att slänga in Signe på slutet. :D

Hon är en Birma. Blåtabby. Söt som socker och just nu leker hon med mitt hår.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-26 16:24:27

Birmor är underbara :) Eller ja, alla kattungar är ju underbara förstås...

Postat av: Karin
Publicerad 2012-02-26 17:02:29

Lyckliga du! 19 lyckliga år med min birma, du har ett liv fullt av kärlek framför dig!! <3

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-26 17:12:01

Väldigt vackert lack men jag tror att Signe stal showen idag. Så himla söt!

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-02-26 17:35:01

Instämmer med föregående; fint lack men bedårande katt. Tulle!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-26 18:03:52

Åh herregud så söt hon är. Alldeles alldeles underbar. 12 veckor och redan en liten poser:) Lacket är med fint, men glansen förtas av sista bilden:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-26 18:48:45

Men herregud! Signe! Vilken liten sötnos! Vilka vackra blå ögon hon har. Åh, jag vill se fler bilder på henne! Hur har hon tagits emot av dina andra kissar?

Postat av: nailspotting
Publicerad 2012-02-26 19:20:46

Åh, söta söta katten! Nu blir jag alldeles kattgalen :) Så himla fin katt. Kattungar alltså, finns det något sötare. Nej. Inte ens lacket du visar idag ;)

Postat av: Lina
Publicerad 2012-02-26 19:22:32

Lacket ser verkligen superfint ut!

Vilken sötnos du har skaffat, otroligt vacker! Accepterar de andra katterna henne utan problem?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-26 20:01:25

Lacklycka! Alla katter är härliga men jag har alltid sagt att jag ska ha en Birma om jag ska ha en raskatt.



Karin! Ja, jag tänkte på dig och Wendy idag.



Annie! Ja, så klart hon gjorde!



Vikab! Ja, hon är söt!



Emma! Du skulle se henne "på riktigt"! Nu leker hon med en mus i ett snöra som hon försöker slå på och fånga. Så söt!



Nailtastic! Kommer mer bilder och jag tycker det gått bra hittills.



Nailspotting! Jag älskar katter så jag förstår vad du menar.



Lina! Det går bra så här långt alla fall. Håll tummarna för fortsatt framgång! :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-26 21:20:32

Lacket är urfint, men Signe! Ååååh! Hon är alldeles bedårande <3

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-27 18:47:43

Kerstin! Så är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela