Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ludurana Aurora Boreal Notavel

Publicerad 2012-02-03 06:34:00 i Naglar - holografiska lack,

Hej! Det är fredag igen. Det är inte klokt hur snabbt det går... Fredag är numera holofredag för det har Kerstin bestämt. Jag har egentligen gröna naglar idag och inte alls holo, men jag visar ett lack ur arkivet, som vanligt, och det är vackra Ludurana Aurora Boreal Notavel. Jag tror det är det sista av Luduranalacken från den holografiska kollektionen som jag har kvar att visa så det blir en sammanfattning av dem snart. Det finns en del riktiga godbitar i den kollektionen.
Notavel är ett grått holografiskt lack som i vissa vinklar ser men mellangrått ut och i andra lite djupare kolgrått. Det har vackra regnbågar i en scattered holo finish. Det är lättlackat som bara den, inga applikationsproblem alls, men det behövs tre lager. Torktiden är bra. Det är generellt sett ett väldigt trevligt lack. Jag tänker mig att det kanske kan vara ett alternativ om man är sugen på China Glaze Let's Do it in 3D. På MUA NB kallar man idag rätt ofta lack av den här typen för linear och den är lite av ett lack i gränslandet. När jag började samla holo så fick jag lära mig att det handlar om partikelstorlek. Ser man partiklarna och är linjen i regnbågen lite diffus mellan färgerna, då är det scattered. Är det rena färgfält i regnbågen och betydligt mindre partiklar är det linear. Är det ingen regnbåge kallas det för hologlitter. Är glittret inte av metallpartiklar utan av polyesterflingor (som China Glaze Atlantis exempelvis) så är det också glitter men frågan är om man kan kalla det holografiskt. Prismatiskt kanske? Vad vet jag...  Nu blir det bildspam på Notavel.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-03 07:03:35

Det här var alldeles underbart fint! Gillar verkligen effekten och färgen. Min favorit från denna kollektion tror jag...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-03 08:39:54

Urfint! Du är verkligen drottningen av holofredag:)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-03 09:43:12

Väldigt vackert!

Postat av: Karusell
Publicerad 2012-02-03 12:09:48

Åh! Den sista bilden var verkligen grym! Har en grå period i nagellackandet just nu. :D Grått och glitter, så det här inlägget satt som handen i handsken för mig. :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-03 14:25:57

Jag har också fått för mig att det är prismatiskt glitter när det är större och mer regelbunda "grejer" som glittrar, som ser mer formade ut än damm-glitter... Fast jag har ju aldrig tagit reda på vad de är gjorda av, kul att veta att det är polyester :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-03 18:55:15

Emma! Jaså? Så pass? Superior är bäst enligt mig!



Kerstin! Jag tackar för komplimangen!



Annie! Ja, det är fint. Inte så jag tappar andan, men fint.



Karusell! Jag gillar också färgen. Den är fin!



Cactus! Jag tror de tär polyester men jag svär inte på det. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela