Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Toasted Marshmallow

Publicerad 2012-04-14 18:57:42 i Naglar i brunt,greige,beige,

Jag har tråkigt så jag ska visa er ett lack jag swatchade idag. Det är det sista lacket av de Jelly Beans som jag fick tidigare i vår. Det innebär att det kommer en sammanfattning också snart. 
Jag tror ni förstår varför just det här lacket fått vänta på att hamna på mina naglar. Det är inte den mest självklara färgen när jag väljer nagellack. En kolafärg och dessutom en jelly. Jag skulle inte själv satsat många pengar på att jag skulle gilla det. Jag gör kanske inte det heller, men det är uppfriskande annorlunda. Jag hatade det inte de femton minuter jag bar det men nej, det blev inte en "riktig" manikyr den här gången. Det är ändå något speciellt med det. Lite kolasås, lite babybajs. Glossigheten gör det lite finare än vad det skulle varit om det var en vanlig standardkräm men det är definitivt inte ett lack jag tror kommer bli en storsäljare. Men vad vet jag. Kanske ser det smaskigt och härligt ut i dina ögon? Som sagt, det är så annorlunda från min övriga samling med lack att jag faktiskt kan föreställa mig att det kommer att användas någon gång. Kanske en tidig höstdag? Jag blev alla fall galet sugen på glass med kolasås nu. Ska se om jag kan rota fram det...
Just ja, det är tre lager, inget under- eller överlack. Det torkade snabbt ändå och när jag var färdig med fotandet och funderandet så var det härdat och klart. Formulan var en dröm att måla med dessutom.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-14 20:19:41

Nja, inte riktigt min kopp te heller. Nja, den kommer nog aldrig att köpas. :-)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-14 21:39:44

Hm... Jag tror inte jag vill ha ett sånt här lack...

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-04-14 21:40:21

Jag kommer nog inte att köpa det heller men det beror mest på att jag har så många andra lack som jag prioriterar just nu (duokromt, holo, glitter mm) men det är en härlig färg för det :)

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-14 22:16:49

Inte min grej alls. Jag får alldeles felaktiga färgtankar i mitt huvud när jag ser det :O

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-14 22:37:30

Inte min smak, men jisses, det ser verkligen ut som kolasås<3

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-04-14 23:57:49

Jajks, läskig färg :S

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-15 07:40:45

Nailtastic! Nej, den är nog inte en storsäljare.



Annie! Inte du heller? Där ser man. ;D



MNPO! Färgen är härlg men kanske inte som nagellack. JAg är lite kluven i frågan.



Helena! Jaså? Inte kolasås för dig alltså?



Sanna! Ja, jag tycker det är precis samma färg.



Cactus! Läskig? Kanske lite. :D

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-04-26 13:36:07

Min spontana reaktion var "urk". Jag får helt fel associationer av det här lacket och dessutom tycker jag inte att färgen passade att vara så skir.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela