Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Light As Air

Publicerad 2011-03-18 14:37:03 i Naglar i lila,


Nu har ni fått så många jämförelser att ni måste vara mätta på det ett tag. Vi pausar alltså med dagens notd. Jag ville verkligen älska den här färgen. Jag trodde verkligen att jag skulle göra det också. Tyvärr är det inte så. Det är en alldeles för varm lila för mig och det gör den inte alls så krispig och fin som jag sett den på andra på mina händer. Istället blir den askig och matt.Inte ens den coola död och begraven-vibben gör mig glad när jag ser på mina händer. Platt fall för Light as Air.

Precis som med de andra lacken i kollektionen (Up&Away) så behöver man flödigt med lack på penseln. Då täcker den med två lager. Torktiden är helt normal, glansen halvbra. Jag har lite svårt att komma över hur trist den blev på mig för jag hade verkligen höga förväntningar. Typiskt...

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-18 17:30:28

Hm, jag gillar ju verkligen ljuslila pastellaack men det här var lite trist.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-18 18:53:58

Jisses, det här var utvattnat ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 19:02:59

Maja! Det är nog inte trist, men det är trist på mig. Mn hudton passar inte till den här nyansen av lila. Kollar man andras swatcher är den ljuvlig.



Aila! På mig är den verkligen det...

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-03-19 06:35:31

Så synd at du ikke likte den! Jeg synes den er herlig. :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-19 09:31:40

Undrar om det skulle passa mig.. jag gillar den här typen av ljusa och lite bleka färger.

Postat av: Wolfie
Publicerad 2011-03-19 10:06:35

Den kan få ett nytt hem hos mig, lovar att ta hand om och älska den ;-9 Jag verkligen gillar färgen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-19 10:18:07

Solveig! Den är ju så vacker på dig.



Roxcat! Ja, har du en annan hudton än jag kan den bli fantastisk. Titta på hur den såg ut på Solveig till exempel. Underbar!



Wolfie! Nja, jag samlar ju så de får bo kvar även när jag inte gillar dem. :D

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-03-19 12:29:42

Jag hade verkligen också önskat att det här hade varit lite krispigare i färgen. Men på mig passar det inte alls :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-20 12:29:44

NailsbyBellan! Nej, det är trist när en färg man gillar i teorin inte alls funkar i praktiken.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela