Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Mimi

Publicerad 2011-01-16 09:43:00 i Naglar i lila,


Det här lacket hade jag tänkt bära som helgens manikyr men det blev inte så. Kommer ni ihåg min nya favorit Milani Totally Cool? Den och Mimi är rätt lika men, trots att jag älskar Zoya, så måste jag säga att Totally Cool är både snyggare och bättre. Jag ska dock ge Mimi fler chanser, kanske som layering eller något. 


Jag värjde mig rätt länge från att köpa Mimi. Jag tyckte hon var fin på en del swatcher men de flesta lämnade mig oberörd. Jag är dessutom lite svår med lila. Jag gillar lila men förhållandevis få nagellack i den färgen finner nåd inför min blick om man jämför med andra färger. Jag hade på känn att Mimi kanske inte skulle klara testet. Det betyder inte att jag inte gillar lila, tror inte det, men lila lack blir ofta så tråkiga och lite ointressanta på mig. Jag gillar de som har mycket rött i sig bäst eller de ljusa eller mycket mörka, men mellanskiktet... Mja...Samtidigt älskade jag Totally Cool. Den kändes annorlunda och var verkligen i min smak. Då borde ju Mimi också vara det? Eller?


Tre lager lack och ändå VNL... Guldet syns men blir inte lika tydligt som på Totally Cool. En fin grundfärg på det lila i och för sig men att inte täcka bra med tre lager är väl inte direkt pluspoäng. Nej, Mimi får inte vara med på topplistan. Yasmeen och Zara är fortfarande ohotade favoriter bland Zoyas lila lack. Men Mimi är alla fall snyggare än Julieanne...

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-16 10:38:54

Jag tycker att Mimi är toksnygg! Lite jobbigt med så många lager, dock.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-16 10:49:03

Jag tycker Mimi är fin! Men visst är den i skiraste laget. Och Totally cool ser ännu vackrare ut, men jag har ju inte den...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-16 11:28:45

Jag älskar Mimi.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-01-16 11:30:36

Jag älskar Mmi. Tyckte verkligen det var superfint. Kommer inte ihåg att den var så skir. Men...så gillar jag lila lack i alla dess former. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-16 12:10:15

Kerstin! Hade jag inte haft Totally Cool hade jag nog gillat henne mer.



Emma! Ja, du behöver ju inte TC om du har Mimi och man kanske kan göra en layeringvariant?



Sminkjante! Det är bra!



Pamsan! Jag tror nog att min tveksamhet beror mycket på att jag har Totally Cool som är så mycket bättre än Mimi. Hon blir verkligen långt efter i det racet. ;D

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-01-16 12:38:30

hej Mimi passar väldigt bra på barnnaglar. min styvdotter hade det på sig och det var jätte fint. på mig passar det inte lika bra. jag passar tyvärr inte alls i totaly cool heller till min besvikelse känns helt fel när jag har på mig det har försökt 2ggr nu. Nu har syrran och jag beställt models own lack längar tills dom kommer. ha det bra

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-16 13:02:30

Jag tycker Mimi är superfin! Jag äger inte lacket men jag tänker definitivt skaffa det och Charla snart.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-01-16 13:17:00

Totally Cool ska jag definitivt inhandla om det finns nästa gång jag surfar in hos Cherry Culture. :)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-01-16 15:09:28

Denne var fin! Veldig interessant! Synd den var så gjennomsiktig, da.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-16 18:08:40

Åsa-Li! Nej, vad tråkigt att du inte passade med Totally Cool... Den är ju så fin!

Hoppas Models Own-lacken kommer snart. Jag är sugen på fler men ska spara mig till våren...



Maja! Charla är underbar!



Pamsan! Ja, gör det!



Solveig! Ja, jag tycker det var trist. Men jag ska ha henne som layering någon gång.

Postat av: Linda
Publicerad 2011-01-16 18:16:53

Woooåå, nu bär det iväg känner jag ;-). I flaskan ser det ut som ett universum i miniatyr. Gud så snyggt,vilken färg,vilket skimmer. Min första tanke var att det var ett säreget lila lack. Jag älskar lila nagellack i de flesta nyanser har jag märkt, fast de mörkare är oftast de jag tycker allra bäst om.

Postat av: Tassa
Publicerad 2011-01-16 19:12:51

Lovely color and gorgeous nails!!! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-16 20:10:28

Linda! Ja, men det finns alltså bättre lack som liknar detta, som mitt älskade Totally Cool. :D



Tassa! Thank you! It means a lot coming from you! Your nails are gorgeous!

Postat av: CC
Publicerad 2011-01-17 01:08:45

Jag älskar ju lila och detta var grymt snyggt!!!

Postat av: Linda
Publicerad 2011-01-17 19:12:04

Ja, det lacket är också väldigt fint om än något blåare (?). Min favorit baserat på dina bilder blir ändå Zoyalacket :). Jag skulle kunna köpa det och de andra liknande för att bara titta på det i flaskan så vackert är det, men jag skulle givetvis använda det också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela