Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Alessandro #77-166

Publicerad 2011-01-06 09:10:00 i Naglar i grönt,


Ännu ett grönt lack till samlingen! Ett av de eftertraktade lite olivgröna lacken! Alessandros 77-166 som jag vill döpa om till något man minns men för tillfället kommer jag inte på något.

Formulan är jellyartad och lite svår att få jämn. Ni ser två lager lack på bilderna och att det är flammigt. Eftersom jag bara swatchade kan det bero på att jag saknade över- och underlack, jag kan försöka återkomma och berätta om det är annorlunda i en riktig manikyr sen när jag haft det så. Färgen är alla fall supersnygg!  

Kommentarer

Postat av: Maria
Publicerad 2011-01-06 15:20:00

din blogg är ju helt otrolig!! den bästa sminkblogg någonsin!! har fått otroligt mycket inspiration från dig :-) har aldrig sett någon använda smink på ett så bra sätt som dig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-06 15:25:02

Maria! Tack! Vilket fantastiskt beröm! Vad snäll du är!

Postat av: neli
Publicerad 2011-01-06 15:27:38

wow vilken grym blogg du har =) i like ♥

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-01-06 22:23:58

neli! tack!

Postat av: Fru Jensen
Publicerad 2011-01-07 01:57:47

Jag kan inte vara utan Elisabeth Arden's Eight Hour Cream Hand Treatment, dyr men dryg och framförallt helt fantastisk! Minus för tråkig doft(typ tallskog/granbarr?) ska tilläggas.



Tack för en superbra blogg!



Kram Johanna

Postat av: Fru Jensen
Publicerad 2011-01-07 01:58:58

Hmpf, svarade i fel inlägg men det kanske inte gör något ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-07 09:25:40

fru Jensen! det gör inget för jag förstår ju ändå! Jag är lite snål och vill helst inte betala jättemycket för handkräm som jag ju använder upp rätt fort ändå. Arden har jag alltså inte provat. :D

Postat av: Vedra
Publicerad 2011-01-18 10:31:06

Gorgeous! Is this part of a new LE collection, or in their permanent line?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-18 20:49:23

Vedra! i got this one as a gift so I have no idea. We don't have Alessandro in Sweden.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela