Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Chiffon

Publicerad 2011-01-02 17:34:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Jag kör på med Finest Silks och ger er ännu ett av dem idag. Bra om inte allt ligger i evighet i arkivet. Nubar Chiffon är ett av de dämpade krämlacken från Nubar Finest Silks kollektion. Det här var ett av de fyra jag var mest sugen på att prova och det är den något brunare systern till Marabout i samma kollektion. Det är en snygg lerfärg som kanske inte känns så ny men som är behaglig och om man saknar den i samlingen är Chiffon ett bra alternativ att skaffa då den är av utmärkt kvalitet. Det är så behagligt och bra att måla med. Två lager täcker perfekt och formulan är smörigt len och smidig att måla med.


Dåligt ljus, tyvärr, men färgen är en dammig brungrå som blir mörkare på nageln än i flaskan. Helt klart ett utmärkt lack men som sagt, inte en färg som känns direkt ny om det är det man är ute efter.

 

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-02 18:06:04

Fint, jag gillar ju lerfärger, men den känns inte speciellt spännande eller ny på något sätt. Lite trist alltså.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-02 21:29:40

Du vet ju vad jag gillar lerfärger så jag säger inget om det. Skulle jag vilja ha fler än jaques så skulle jag dock köpa detta för jag kan tänka mig att det är en dröm att måla med...

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2011-01-02 21:40:30

Ojojoj, nu börjar det blir farligt många Nubar-lack på önskelistan! Har ju Marabout men måste nog kanske ha det här med! Fint trots att det inte känns så nydanande.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-01-02 22:19:49

Superfint, men det ser precis ut som YDKJ från OPI. Jag älskar sådana färger innerligt, men det är ju inte nödvändigt med flera av samma ..

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-01-02 22:43:31

Maja! Ja, lite sent på trenden är det men ett umärkt lack annars.



Emma! absolut en dröm!



Nailspotting! Ja, så känner jag med.



Miss Pussy! Säger du det? Jag har ju lite svårt att sluta skaffa det ena efter det andra... :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-02 22:44:10

Och det är jag som är anonym här ovan... :D

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-01-04 14:53:49

Men det är ju därför du har skåp fulla av nagellack, och jag har endast dryga hundra stycken .. ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela