Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Gemma

Publicerad 2011-02-04 18:17:31 i Naglar i grönt,


Zoya Intimate är ju deras vårkollektion för 2011. En väldigt mjuk och sober kollektion med bland annat denna underbara gröna nyans med skimmer i blått och lila.


Gemma är en väldigt dämpad, gråtonad grön som får mig att tänka på avokado. Det har en tydlig flash i lila tack vare sitt skimmer. Det är superfint! Det glider dessutom på nageln så fint som bara det, penseln är perfekt, som Zoyas penslar alltid är för naglar som mina, det täcker utmärkt med två lager och det torkar i normal takt med ett lager Seche Vite. Visst är det vackert! Jag är superförtjust! Mer än superförtjust! Det här är ett vuxet grönt men med en extra lite twist i och med den lila tonen som sprakar till på naglarna och följer ljuset.
Bildspam!


Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-04 20:02:01

Det här ska genast skrivas upp på min inköpslista! Det ser underbart vackert ut!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-04 20:25:10

Åh, jag måste nog testa detta i helgen. Det ser fantastiskt ut på dina bilder.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-04 22:22:18

Jag tänkte avokado precis innan jag läste det:) Jag är inte jätteförtjust i färgen, men det var vackert skimmer...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-05 09:03:29

Roxcat! Det är underbart vackert!



Nailtastic! Gör det!



Emma! Haha, så klart du inte gillar det. Men jag gör verkligen det. Så mjuk, fin färg!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-05 11:40:48

Vad fint! Vart köper du dina Zoya-lack? Jag har inget ännu, men listan fylls på...

Postat av: Aila
Publicerad 2011-02-05 12:27:57

Behöver man Gemma om man redan har Essies Sew Psyched?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-05 18:03:50

Makeupoholic! Jag köper antingen från www.beverlybeaute.com eller från le polish boutique på eBay. Beror på hur bråttom jag har. Den här gången var det Le Polish Boutique!



Aila! Sew Psyched är ju mycket mer grå och ren kräm. Ingen lila flash alltså och ingen avokado. Jag ser dem inte som särskilt lika men det kan de ju säkert vara i någon annans ögon.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-10 08:56:11

Som jag längtar efter att få beställa denna kollektionen. Vet inte varför men den tilltalar mig. Zoya har nog blivit mitt favoritmärke. Måste köpa hela kollektionerna varje gång.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela