Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Dannii

Publicerad 2011-02-05 18:07:00 i Naglar i lila,


Lacket jag började med när jag fått hem Intimate-kollektionen var Dannii men jag upplvede det som ett ganska tråkigt lack så den åkte av efter en halvtimme till förmån för Gemma som jag redan visat.  Dannii är ju på många sätt oerhört fin men den är inte jag. En trevlig lila, massor av guldskimmer, men tyvärr faller jag inte så där handlöst. Den känns tråkig.


Visst är skimret fantastiskt i solen. Detta är tre tunna lager med normal torktid med Seche Vite. Bra pensel som alltid, bra formula med god kontroll. Ett utmärkt lack om man vill ha en mellanlila med guldskimmer.

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-05 18:48:50

Det kanske är för att jag inte har så många lila lack i samlingen som jag tilltalas av det? Tycker inte alls det ser tråkigt ut, utan jättefint!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-02-05 19:06:09

Skimret är superfint, men den ljusa lila nyansen är inte helt i min smak.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-02-05 19:15:20

Är Dannii och Zara lika ;)?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-05 19:32:22

Makeupoholic! Ja, det ser ju bra ut på solskensbilder... :D



Kerstin! Nej, den är för rosa.



Aila! Du vet ju redan svaret. Endast guldskimret som är lika. Zara är ju ett av mina favoritlack i lila. Sååååå vackert! Mycket, mycket fin ljuslila som verkligen inte är tråkig.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-02-05 20:25:35

Oki ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-05 21:37:05

Nej den var rätt mesig...

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-02-05 22:39:58

Det är jättesnyggt ju! Men herregud, orkar du verkligen måla om efter en halvtimme - har du inget hushållsarbete att göra människa! ;-)

Postat av: amanda
Publicerad 2011-02-05 23:03:18

Fint nagellack :D

Postat av: Tracy
Publicerad 2011-02-05 23:35:00

herreguuud vilken fin blogg! är det du som gjort den?!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-06 09:14:36

Det ser väldigt fint ut, men jag tror jag kan klara mig utan det här.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-06 15:21:58

Emma! Va? Vad har häntmed fröken lila? ;D



Ninni! Hahaha, jodå. Igår skurade jag hela köket, drog ut spisen och moppade alla golv. Och lackade om naglarna och var glamorös framåt kvällen. Idag har jag också städat och haft mig men även swatchat en massa lack i solen och gjort en fantastiskt fin manikyr jag ska bära imorgon om allt går bra.



Amanda! Ja, bilderna är bra alla fall.



Tracy! Designen är gjord av Marika, länk finns i menylisten längst ner.



Roxcat! Ja, det gör du. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela