Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Ming Blue

Publicerad 2011-02-03 06:17:00 i Naglar i blått,


Ur arkivet: Ett lack till från den kollektionen från MAC som får mig att tänka på Kina men som nog hette något annat. Jag är helt ointresserad av MAC i vanliga fall men några lack har jag ju skaffat men det var innan jag började skriva i kollektionerna de tillhör i mitt excel-ark. Jag minns inte ens när de här lacken kom men tror det var i höstas någon gång. Alla fall var de i höstas jag köpte mitt första, Jade Dragon. Nu köpte jag de andra också eftersom jag dels gillar namnen, dels gillar att de har det läckra glittret i jellylack som ändå är ganska okej vad gäller opacitet och för att de har himla fina färger. Favoriterna är Jade Dragon, så klart, och Concubine, men den här är inte dum den heller.


Klarblå med massor av microglitter som ger lacket liv. Verkligen fint. Förhållandevis enkelt att måla med för att vara MAC, precis som JD och C också varit. Här räckte det med två lager, relativt flödiga, och jag drabbades itne av pölar eller vallar eller bara fläckar som kan vara fallet med MAC ibland. Torktiden var helt okej och jag är faktiskt nöjd med lacket. 140 kronor kostar ett MAC-lack om ni är nyfikna och man ska vara medveten om att MAC inte är kända för att göra bra lack. Den här kollektionen kanske är undantaget som bekräftar den regeln. Lite mer bilder kommer här så ni kanske kan uppfatta det fina glittret.  


Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2011-02-03 07:01:07

Riktigt snyggt blått lack, kollektionen heter Nail trend F/W 10 och var ett sammarbete med Jin Soon.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-02-03 09:41:49

Det är väldigt fint men så är jag svag för blåa lack.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-03 12:35:44

åh vad fint!

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-03 13:07:51

Toksnygg blå!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-03 15:44:38

Vilken härlig blå! Jag stod och velade framför de här lacken, det slutade med att jag inte köpte något.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-03 17:18:58

Lina! Jag gillar glittret i den! Tack för info!



Sminkjante! Ja, det är ju en fin färg på nagellack och ögonskuggor.



Sanna! Ja!



NailsbyBellan! Ja, och toksnyggt glitter!



Nailtastic! De är för dyra, det är de.

Postat av: Emma
Publicerad 2011-02-03 19:00:34

Alla dessa nagellack som var med i Kina-kollektionen var verkligen vackra och de var i bra kvalite också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela