Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Imperial Flower

Publicerad 2011-02-02 19:44:00 i Naglar i orange,


Ännu ett av de underbara glitter/glassfleck/whatever lacken från MAC som kom i höstas. Imperial Flower. Orangeröd med massa guld.


Alltså, det är ju så snyggt! Vilken färg! Vilken färg!! Lysande och varm och eldig! Jag gillar verkligen orange på nagellack. Man blir så glad! En positiv färg! Härlig!

Det här är fyra lager lack. Lite för många kanske ni tycker men den klarar sig med tre om man inte blir galen av en aningens, aningens VNL. Jag behöll höger hand med tre lager och vänster med fyra och skillnaden är så liten att tre nog hade räckt förutom på mina allra längsta naglar. Inga problem med torktiden.

Ser ni glittret som simmar under ytan? Som en het lavaström!

Kommentarer

Postat av: Lilly
Publicerad 2011-02-02 19:55:41

f*n vad läckert!!!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-02-02 20:35:38

Jättefint!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-02-02 21:02:51

Jösses vad snyggt!

Postat av: Emma
Publicerad 2011-02-02 21:24:06

Denna kollektionen gör ingen besviken :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-02-02 21:44:40

Superfint, älskar orange och alla lack i den här kollektionen verkar jättefina. Dock är 140 kr för ett nagellack lite i dyraste laget tycker jag, så jag kommer nog inte köpa något av dem.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-02 21:45:40

Instämmer - vilken härlig energigivande färg!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-02-02 22:11:24

Lite för orange för min smak men JÄKLAR vilken glöd! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-02 22:40:51

Vackert lack! Kul att mac har slagit huvudet på spiken med en lackkollektion...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-03 06:13:35

Lilly! Ja, jag tycker det!



Kerstin! Ja, jag är väldigt svag för det!



Josephine! Visst är det!



Emma! Nej, den är oväntat bra för att vara MAC.



Maja! Ja, jag håller med. Det är alldeles för dyrt egentligen. Det finns liknande som är mycket billigare.



Makeupoholic! Ja, man blir pigg av den!



Tina! Ja, alla de små guldfärgade glassflecksen gör det verkligen läckert. Sen förstår jag om inte alla vill ha knallorange på naglarna.



Emma! Ja, visst är det både otippat och roligt!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-02-03 07:04:48

Riktigt snyggt måste jag säga, blir lite sugen på att köpa men MACs lack är ju lite dyra...Men kul att höra att dessa åtminstone är bra, det är ju lite rysk roulette att köpa MAC lack. De två som jag köpte från Style Black är väldigt bra medan ett annat jag har är hemskt att måla med.

Postat av: Line of beauty
Publicerad 2011-02-03 13:34:14

Underbar färg och skimmer. Verkligen ett lack utöver det vanliga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-03 17:20:26

Lina! Ja, jag undviker i regel MAC för det är dyrt och håller inte så himla hög kvalitet men just de här har varit oväntat bra!



Line of Beauty! Nja, China Glaze har flera liknande, men det är rätt fint även utan att vara unikt.

Postat av: Jossan - Heart Skipped A Beat
Publicerad 2012-08-24 15:32:10

Wow! Jättefint! Hoppas att det finns på eBay!

Svar: Kolla på Kicks.se först, de hade den alla fall förr trots att kollektionen var inaktuell.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela