Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Happy Go Lucky

Publicerad 2011-02-15 19:22:00 i Naglar i gult,


Vi lämnar det blå och ägnar oss istället åt det gula. China Glaze Happy Go Lucky är en underbart krämigt solgul nyans som gör en pigg och glad bara man tittar på den!

Tre tunna lager täcker väl och det är hyfsat enkelt att måla med. Det är inte unikt på något sätt, jag misstänker att det är i princip identiskt med Creamy från Zoya t.ex, men det är fint ändå!
Happy Go Lucky kom med kollektionen Up&Away våren 2010 och de båda gula från den kollektionen är båda väldigt fina nyanser som jag varmt rekomenderar. Båda har tvillingar från andra märken men China Glaze är lättillgängligt och billigt (ca 20-25 kronor lacket på webshopparn) så det är inte en dum idé att välja dem.

Titta så härligt rent och fint gult det är!

Kommentarer

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-15 20:02:51

Jag ska precis måla naglarna, och nu tror jag att det blir Happy go lucky :D!!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-02-15 20:04:04

Jättefint, har funderat på att köpa det ett tag nu så jag tror att det får åka med i nästa order från Transdesign.

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-02-15 20:34:35

Nu när jag besegrat min rädsla för röda, blå och gröna lack så står nog gula lack på tur och det här verkar som en väldigt bra början. Måste ha, så fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-15 20:59:24

Nailsbybellan! Ja, den är himla pigg och fin!



Maja! Det tycker jag absolut!



Nailspotting! Ja, man blir så glad av det!

Postat av: Lacky
Publicerad 2011-02-15 21:27:59

Mycket energisk! Jag har få gula lack men blir mer och mer sugen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-15 21:45:07

Lacky! Jag är helt galen i gult just nu!

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-02-15 23:34:02

Oj, det här lacket var det länge sedan jag hade på klorna! Älskar hur det ser ut på långa naglar dessutom, det är så käftigt att det bara blir ännu bättre när det får mycket yta!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-16 06:12:48

Viola! Ja, det är sant. Ju mer desto bättre, kanske. :D

Postat av: June
Publicerad 2011-02-16 11:05:11

Så grymt snyggt! Jag inbillar mig dock att jag inte passar i gult nagellack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-16 17:56:21

June! Det var tråkigt att höra. Varför inte?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela