Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MUS Siw - igen

Publicerad 2011-12-27 11:06:38 i Naglar - holografiska lack,

Några bilder på Siw tagna i sol en decembermorgon. Jag stod i fönstret eftersom det blåste så mycket att jag inte ville gå ut. Det här är den gamla, goda holografiska Siw från batch 601.
Lacket ser i skugga mer silvrigt ut men i solskenet förstärks den blå färgen likväl som holoeffekten och man får ett himmelsblått lack med regnbågar. Det här är två lager över ett lager Seche Vite för att få en slät yta att fästa på. Det är förhållandevis lätt att måla med om man har ett lack under, funkar också med ett överlack eller med en bar nagel men det måste vara genomtorrt, det är därör jag använder Seche Vite. Aqua Fix som rekomenderas av MUS upplever inte jag att gör vare sig applikation eller effekt bättre. Just ja, det här är inte bara Seche Vite som bas utan äver som överlack.
Alla bilder ovan är tagna med endast solljus genom fönstret som belysning. Inte blixt eller elektriskt ljus. Det är därför mina fingrar ser så gula ut också, ljuset var väldigt varmt när solen gick upp här utanför mitt fönster. För att ge ännu mer gula fingrar till er så har jag även en bild tagen med endast ljuset från granen som ljuskälla. Så här holo är lacket alltså i mysbelysning. ;D
Och så avslutar vi med ett par blixtbilder. Ni ser att lacket blir betydligt mycket silvrigare och ljusare. Så ser det ut även i kallt dagsljus. Ni kan förresten se bilder på det här från en klar dag i april när solen sken men ljuset inte var fullt så varmt som idag.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-27 15:52:05

Alltid lika fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-27 16:14:11

Det är verkligen en goding, Siw är lovely!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-27 18:27:00

Kerstin! Inget går upp mot lite holo!



Emma! Ja, det är en skönhet!

Postat av: lepidopteria
Publicerad 2011-12-27 20:49:16

Gorgeous holo effect

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-12-27 20:56:22

Jag stod länge och valde mellan Siw och Greta och nu ångrar jag nästan att jag inte tog båda. Så snyggt och jag behöver verkligen fler holos!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-27 20:57:33

Får en tår i ögat så fint är det, och jag har det inte.

Dina naglar ser fantastiska ut!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2011-12-27 21:17:29

Jag stod också och valde mellan Siw och Greta men valde Greta eftersom jag redan hade Depend 132 och inget silver holo... Jag kommer antagligen att skaffa Siw också, det är för fint för att inte göra det.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-27 22:10:48

Siw är verkligen ett grymt hololack. Åtminstone utseendemässigt! Jag ska testa det igen någon dag när jag har lite kortare naglar igen, med någon slags bas så att det fastnar bättre. Då kanske jag kan börja dyrka henne. :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-27 23:28:41

Lepidopteria! it is gorgeous!



Nailspotting! Klart du ska ha båda!



sanna! Ja, det är ett fantastiskt lack!



MNPO! Klart du ska ha Siw! Man behöver faktiskt alla MUS Hologram lack, om man hittar de som är holo vill säga...



Chaosophia! Ja, det är verkligen snyggt. Prova att lägga det över en annan manikyr i lämplig färg, det funkar suveränt.

Postat av: Martina J:son Gren - Colourize Me
Publicerad 2012-02-25 19:20:22

Köpte Siw idag, och blev så irriterad när jag såg att alla tester på hololacken var i batch 601, men jag rotade längre bak på hyllan och fick tag i ett lack som hade relativt bra holoeffekt.

Det var en batch 701, så jag antar att jag fick tag på en bra? :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-26 14:29:54

Martina! Det var en bra batch! Grattis till det fyndet!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela