Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ännu ett grönt holografiskt frankenlack, Aine

Publicerad 2011-12-02 16:00:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Vi klämmer till med ett till grönt holofranken, eller spranken i dett fall. Bilderna är från tidigare i höstas som ni ser både på nagellängd och solsken. Aine var, om jag förstått det rätt, oerhört vacker, grönögd och klädd i gröna klänningar. Hon är även en sorts kärleksgudinna och fédrottning, eller alvdrottning om ni så vill. Hon härskar över kärleken, fruktbarheten, sommaren och är så vacker att man kan falla död ner av hennes skönhet. Tack och lov har hon makten att återuppväcka de döda. Solen och midsommarafton förknippas med henne och hon rider en fuxröd häst. Det finns tydligen källor som indikerar att hon tillbads så sent som på 1870-talet på Irland. Häftigt!
Min version av Aine som hololack är grönt som saftigt gräs. Det är KC Metallic green som blandats med lite ofärgat lack och lite Spectraflair. Det är väldigt metalliskt, lite för mycket så faktiskt, för jag tror holoskimret kommit fram bättre med ett mindre "tätt" lack. Det täcker med ett lager och jag tror jag ska späda det ytterligare i framtiden med mer ofärgat lack. Vi får se. Det är ganska vackert som det är också och jag tror Aine hade gillat det. :D

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela