Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guppy # 16

Publicerad 2011-12-03 07:33:00 i Naglar i grönt,

Det fanns ett önkemål om att jag skulle visa det här lacket under gröna veckan så jag gör det. Jag sa ju att jag tycker Jealousy är mindre vacker än denna, det kanske är för att den här är lite varmare i färgen. Kanske är de lika fina egentligen. Det är nog en humörsfråga. Jag har ju visat det blå Guppy lacket som faktiskt är ännu vackrare än det här, men det gröna är fint det med. Det är alltså ett oerhört gnistrande glitterlack med ljusare gröna glitter i en mellangrön jellybas. Så uppfattar jag det alla fall. Det är väldigt täckande, här ser ni två lager. Det är lätt att måla med, det torkar snabbt och matt men med överlack år man den här gnistrande skönheten på sina naglar.

Som ni ser kom min flaska till mig med ett avlaget hörn. Det hade inte läckt ut i paketet för säljaren hade plastat flaskorna, så jag kunde lätt rädda lacket genom att hälla över det i ett par små flaskor från TKB Tradng som jag köpt för att franka i. Det jag märkte var dock att lacket inte innehåller de 16ml som flaskan utlovar. Det är snarare hava den mängden det handlar om då jag fyllde 1,5 5ml flaska med lacket. Kom ihåg att det inte hade läckt ut i paketet.



Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-03 08:46:02

Superfint glitter :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-12-03 09:10:17

Nu dog jag lite igen! Ännu ett lack att lägga till önskelistan.

Blir bitter över mängden dock.. Du har inte räknat ut hur mycket flaskan rymmer teoretiskt? Det skulle jag vilja göra

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-03 10:11:27

Emma! Ja, det är det.



Kajalen! De är så blliga att man kan unna sig dem oavsett mängd. Jag tror det är ca 8 ml i flaskorna.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-03 11:34:07

jättefint!

Jag har också varit med om att flaskan inte innehåller vad den lovar.

16ml var snarare hälften.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-03 12:00:38

Härlig grön färg! Jag tror jag gillade det bättre än Jealousy :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-12-03 12:41:17

Köpt på ebay?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-03 14:07:43

Sanna! Ja, ganska precis hälften...



Cactus! Ja, jag med!



Kajalen! Japp! sök på CUDDV, säljaren har stavat fel... :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-12-03 21:28:57

De var ju nästan gratis! ska köpas när ag får jobb

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-04 08:43:58

Kajalen! De är ju det!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-04 09:58:01

Faktiskt mycket snyggare än Jealousy!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela