Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas Corny

Publicerad 2011-12-30 15:00:52 i Naglar - holografiska lack,

Emma, min fina medbloggerska, skickade mig en liten julklapp med massor av härlig, blå holo. Dels fick jag en ny flaska Siw, en från batch 701 dessutom, så den är skönt holografisk som jag visade nyligen. Jag fick också en liten flaska av Emmas egen lilla frankenblandning vid namn Corny. Jag vet att Siw är del i mixen men mer vet jag inte. Corny är alla fall härligt mellanblå och väldigt fint holografisk.
Mina bilder är tagna i fönstret en solig förmiddag. Det är verkligen ett läckert lack! Emma visade det själv på bloggen för inte så länge sedan och förklarade namnet där också. Jag och Emma delar ju en stor hängivenhet till Holly Blacks Tithe-trilogi och jag tycker det ska bli väldigt roligt att få se de olika lack som Emma tänker franka fram med namn med anknytning till de böckerna. Hon kallar sin kollektion Holo Black, något jag ständigt fnissar lite åt. Hon är fyndig, min favoritflicka!


Ja, som ni ser en lysande himmelsblå. Den är ett par steg mer blå än Siw men inte så blå att den blir blåklintsfärgad eller knallblå. Färgen känns ren och somrig. Mest tror jag den kan påminna om Depend 132 men mindre turkos i tonen. Ungefär lika intensiva dock.

Klicka upp och njut av sprakande holo! Det här är ett väldigt lyckat lack! Tack Emma!

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2011-12-30 15:58:39

Oj, vilka fina julklappar du har fått av Emma! Corny blev jättefint! Har länge funderat på att franka men det har inte blivit av än... Kanske nästa år :D

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-12-30 16:13:01

Christ almighty! Nu fär ni nästan ta och sätta igång den där massproduktionen jag efterlyste med Bran. Två lack jag vill ha bara idag.

Ni är nästan lite stygga som läskas sådär! ;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-30 16:44:12

Wow vad fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-30 18:03:23

MNPO! Ja, vi bytte bra julklappar! Hon fick Britta och ett hemmagjort spectraflair överlack. Tror vi båda var nöjda!



Mrs Data! Ja, eller hur. Om det skulle gå att göra dem till ett vettigt pris men det är ju tyvärr inte så.



Kerstin! Ja, det är vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-30 20:52:34

Corny ser kalas ut på dig, jag är mycket nöjd med min skapelse. Och med mina julklappar! Glöm inte att jag fick Pretty Amazing också...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-31 08:59:58

Emma! Jag är också mycket nöjd med din skapelse! Glöm inte att jag fick Medevistiftet!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-31 10:55:49

Corny är så fin! Den passar dig perfekt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-31 11:03:43

Chaosophia! Den är mycket, mycket fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela