Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Burgundy Orchid (+ jämförelse)

Publicerad 2011-08-03 14:29:22 i Naglar - duokromatiska,


På med säkerhetsbältena för här kommer ett av de längsta och mest bildtunga inlägg jag gjort. Tror jag alla fall. Det är till att börja med ett fantastiskt duokromt lack, Burgundy Orchid. Jag har inte gett det den uppmärksamhet den förtjänar även om den förekommit på bloggen tidigare. Jag har faktiskt bara burit det den enda gången för jag har haft en idé om att Sally Hansen Magical Amethyst har varit vackrare och mer rik på färgväxlingar. Eftersom Alizarine-Féline frågade om de var lika i inlägget med Amethyst så beslöt jag jämföra dem för de är ju definitivt inte olika. Hur den jämförelsen föll ut ser ni längst ner i det här inlägget. Först ska vi dock se på Burgundy Orchid alldeles på egen hand.



Det är en duokrom som växlar från rödlila till magenta och blålila. Det ni ser här är tre lager och jag provade återigen med värdelösa Insta Dri överlack, fick hack efter en timme och i vredesmod öppnade jag en ny flaska Seche Vite som jag applicerade över lacket och då torkade det men det blev en aningens hopdraget, så som SV kan dra ihop alltför torra lager lack. Det syns inte så mycket, men om ni reagerar så är det en förklaring.


Det är verkligen likt Amethyst vilket gör mig glad då jag precis börjat oroa mig för att jag inte har en backup av den. Burgundy Orchid är dessutom lätt att få tag på på eBay fortfarande så nu behöver jag inte ängslas mera. :D

Som ni ser ovan så hittade jag till och med de lite koppriga tonerna Amethyst har även i Burgundy Orchid. De är alltså i princip utbytbara. Här kommer jämförelsen:

Burgundy Orchid på alla naglar utom en, ser ni vilken? Titta noga.

Här då? Ser ni det här? Okej, jag ska inte hålla er på halster, det är ringfingret som jag har tre lager av Amethyst på. Den har aningens mindre skimmerpartiklar vilket gör den mer glaslik och den är något mindre opak än BO. Den kankse, kankse har ett snäpp mer åt guld och kankse, kankse ett snäpp mer åt blått, men jag vågar inte säga det med säkerhet för då är det i alla fall något som min kamera inte plockar upp utan jag bara anar med ögat. Det kan bero på att jag förväntar mig det mer än att det faktiskt finns där. Vi bestämmer alltså att det är samma lack i olika flaskor och serier bara. Ni får några detaljer som visar absolut ingenting egentligen, mer än att man inte behöver båda. :D


Kommentarer

Postat av: Lene K
Publicerad 2011-08-03 18:52:54

Jeg får lyst til å spise opp neglene dne. Fy f..n for en nydelig lakk <3

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-03 19:17:24

Om den är lätt att få tag på så får jag ju absolut göra slag i saken! ...fast inte förren veckan är slut för det dyker säkert upp mer jag vill ha :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-03 19:44:32

Jag är lite mer förtjust i de mindre skimmerpartiklarna i MA än BO, men skillnaden är inte direkt påtaglig egentligen, vilket är toppen! Jag måste skaffa BO också, som extra back-up. ;D

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-08-03 20:41:59

Sååå fina båda två!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-03 21:48:10

Wow de är båda fantastiska!

Svåra att få tag på antar jag?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-03 22:37:14

Lene! Hahaha, ja, lacket är ju extremt vackert, det är det. Men smaskigt ser det väl inte direkt ut...



Cactus! Sätt upp på listan!



Chaosophia! Ja, det är bra med alternativ.



Sanna! Jaaaa!



Lina! Inte Burgundy Orchid.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela