Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI The Show Must Go On

Publicerad 2011-08-05 08:56:49 i Naglar - duokromatiska,


När jag läste kommentarerna nu på morgonen log jag lite åt hur bra det faller ut ibland. Kerstin undrade om likheten mellan Bad Fairy från MAC och The Show Must Go On från OPI. Jag har inte gjort någon jämförelse men jag har just nu TSMGO på naglarna och bilderna i kameran sedan igår. Jag redigerade alltså snabbt ihop ett litet inlägg, det ni ser nu.


TSMGO är en sann duokrom, hallonrosa och orange. I vissa ljus blir den rent magentarosa utan orange ton.Färgen är väldigt klar och lysande. En sommarfärg. När jag målade naglarna sista gången igår, efter att ha swatchat en hel del lack, ångrade jag mig nästan när jag såg hur skarp och illig färgen är på nageln. Nej, det betyder inte att jag inte tycker om TSMGO, jag tycker den är jättevacker, men efter alla gråtonade och bruntonade och lilatonade blev den en chock. Dessutom är den en sådan färg jag måste vara på humör för. Glittret och den skarpa färgen gör den väldigt... påtaglig... Man missar den inte en sekund och den är dessutom väldigt glittrig i sin foillika finish. Definitivt ett lack som jag måste känna för när jag bär. Men nu ska jag ha det alla fall, för jag hinner inte lacka om förrän på eftermiddagen.

Det är lite synd att mina bilder mest fångar den orange och hallonrosa och inte den illiga magentan, men tro mig, den har illig magenta också. Alla färgerna är skarpa och klara dessutom, tro inget annat. Det är inte diskret alls utan en diva som skriker efter uppmärksamhet. Den känns helt fel till min svart/grå randiga pyjamas... Nå, om ni vill se fler, kanske bättre, bilder så rekomenderar jag ett klick här så kommer ni till det första inlägget med det.



Och så en bild på Bad Fairy. Den är mycket mer dämpad, murrigare och med plommonton i sin röda och inte orange utan mer brons/koppar. Glittret är dessutom grövre. Båda är vackra men TSMGO är enklare att måla med (tre lager) och torkar fortare. I mina ögon är det helt olika färger utan andra gemensamma nämnare än att de är duokroma. TSMGO är så mycket klarare och mer lysande. Det är sommar och höst, storebror och lillasyster, plommon och smultron. Om man frågar mig om man behöver båda så är mitt svar, självklart, ja.

Kommentarer

Postat av: Ann
Publicerad 2011-08-05 09:28:02

Läckert!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-05 09:43:52

Vilken toppenjämförelse! Tack :)

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-08-05 10:01:18

detta var riktigt läckert

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-05 10:07:44

Det här är nog mitt favoritlack från Burlesque. Tycker det är magiskt och det enda lack ur kollektionen som jag använt flera gånger.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-05 10:26:46

Varför har jag hoppat över TSMGO? I'm dumbfounded. Jag börjar med den i alla fall, så får vi se om jag köper BF också någon gång i framtiden. :o

Postat av: gnoma
Publicerad 2011-08-05 11:21:39

I have this one too and, when I swatched it, I said a thing very similar to your words: only for no shy people! ;P

It's very... VISIBLE! :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-05 11:46:34

Jag älskar det här lacket! Det är ett sånt som jag medvetet undviker att använda för att jag tycker att det är för fint för att ha till vardags, idiotiskt! :p



Men rätt likt Bad Fairy är det ju, de är ju i samma färgfamilj iaf, även om de inte ens är nästan-dupes. Så självklart behöver man båda :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-05 14:41:35

Ann! Absolut!



Kerstin! Inte en jämförelse per se.



Marie-Louise! Ja, det är fint.



nailtastic! Håller med! Och ja, samma för mig, enda som varit framme mer än en gång.



Chaosophia! Du får inte hoppa över den för den är väldigt fin på sitt lysande sätt.



Gnoma! Yes, it is very bright!



Cactus! Jag har en mini och en stor flaska så jag använder minin. :D

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-08-05 16:14:49

TSMGO är fantastiskt! Passar lika bra på nyår som på sommarfesten (har testat) och jag har alltid svårt att slita blicken från det.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-05 20:26:04

Det här lacket är helt underbart, jag trodde inte jag skulle gilla det så mycket innan jag provade det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-05 21:05:23

Vikab! Det har du helt rätt i!



Roxcat! Ja, den är väldigt vacker!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-06 10:37:42

Men vad vacker den är!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-06 13:05:24

Ett superfint lack. Den här kollektionen var anledningen till att jag började köpa OPI igen efter en lång avhållsamhet...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-06 13:26:06

Annie! Det är den!



Emma! Ja, det är definitivt ett måste av OPI lacken.

Postat av: Pernilla
Publicerad 2011-08-07 22:34:51

Å det är ju jättefint.

Jag får inte alls fram färgerna på det viset som du har fått.

Hur gör du egentligen???


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela