Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Moonshadow

Publicerad 2011-08-02 12:07:04 i Naglar - duokromatiska,


Nubar är kända för sina vackra duokroma lack, alla känner väl till Peacock Feathers, Indigo Illusion, Purple Beach, Wildlife, Iris Dust och ja, Moonshadow. Moonshadow är en gammal favorit av de här lacken men nu i sommarens starka sol blir den ändå lite av en besvikelse. Det är alldeles för brunt i de flesta ljus för att passa mig och jag är inte jätteförtjust i den lila nyansen heller. Det är dock vackrare än mina bilder ger sken av för det finns en utsökt olivgrön ton som vill gömma sig för min kamera just nu. Den här är faktiskt bättre i höstens mer dämpade ljus då dess vinröda och gröna färger verkar ha lättare att komma fram då.


Det är tre lager av lacket som har en utsökt formula att måla med och torkar snabbt. Om det gröna vore lite mer framträdande hade vi haft en vinnare men nu blir det mest gyttjigt och trist i mina ögon. I flaskan ser det så förtrollande ut, mest lila och grönt, och jag vet att färgerna finns där även om de just nu har svårt att bryta fram. Se bara på bilderna från min första notd med lacket som publicerades på bloggen 2008, där kan man ana det gröna i några av bilderna. När jag använder blixten så kommer alla fall den lila fram, men alla andra nyanser dödas helt...

Det verkar som att det här är det bästa jag kan göra just nu. Även om lacket var en favorit 2008 så har jag upptäckt mer enastående duokroma efter det, eller poly/multikroma, för det är väl de flesta av mina favoriter. Mina absoluta favoriter idag är mest Sally Hansenlack, faktiskt, och så Indigo Illusion som är rätt spektakulär. Vilka favoriter har ni?

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-02 12:34:27

Jag tycker det ser jättevackert ut! Av någon anledning har jag köpt på mig alldeles för få av Nubars duokromer, har bara Wildlife och Peacock Feathers.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-02 12:50:22

Har alla du nämner otestade i en låda skäms De kom i ett paketstim och blev stående... sorgligt.

Väldigt snygg den här!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-02 13:12:07

Tycker att denna ser fantastiskt höstigt vackert ut! Jag måste skaffa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-02 13:19:13

Nailtastic! Jag skulle inte byta bort den men den har i mina ögon varit ännu vackrare förr. ;D



Cactus! Fy skäms! Fram med dem bums och ge oss en duokrom vecka du med! :D



Chaosophia! Det är vackert, absolut, men inte det vackraste jag äger. :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-02 14:41:08

Snyggt! Jag har för få duokroma lack för att ha ngn riktigt favvo. Måste skaffa fler :)



Peacock Feathers är dock en riktigt favorit, den är så vacker!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-02 15:01:05

Kerstin! Den är verkligen fin, det är den. Måste komma ihåg att ta med den!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-02 19:12:01

Ja det får jag göra! Men först en vecka med Zoya Mirrors :)

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-08-02 23:30:47

Ja de är fiina lack de har Nubar, men kronjuvelen är absolut Indigo Illusion! Den är som du säger spektakulär!



Annars älskar jag t ex. den duokroma effekten i Zoyas Reverie-kollektion! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-03 12:13:11

Cactus! Ja, det låter ju som en bra idé.



Andrea! Ja, den är fantastisk! Bland mina topp tre duokroma!




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela