Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Bad Fairy

Publicerad 2011-08-04 14:07:00 i Naglar - duokromatiska,


Dags att visa ett av förra höstens hypade lack, Bad Fairy från MAC. Visst är det vackert. En roströd med skiftningar i rosa och guld. Mitt första inlägg visade mer av den glöd som finns i lacket, de här bilderna blev blekare för solen lyste inte in genom fönstret när jag fotade.


MAC är nte kända för att göra bra nagellack, Bad Fairy är inget undantag. Formulan är tjock och klumpig att måla med och penseln är inte så lätt att styra. Det påminner mig lite om Orly Cosmic Fx i konsistensen, lite kärvt och med den mjuka, bjängliga penseln som även Orly har. Jag tillhör ju dem som vill ha precisionspenslarna som Zoya gör, ja till och med de supersmala och fasta Essiepenslarna gillar jag, men mjuka penslar med långa hår gör mig tokig. Nå, det är alla fall bättre än OPI Pro Wide eller sopborsten på IsaDoras nyare lack...


Som ni ser har jag lyckats få hack i det. Det torkar inte jättesnabt ens med hjälp av Seche Vite. Det är lite lustigt med tanke på att det är en foil, de brukar ju torka rätt snabbt. Även om det finns vissa mindre fel på lacket är jag dock nöjd att jag har det. Den tillför något i min samling och jag är ju sjukt förtjust i duokroma lack. Också. Jag är nog förtjust i alla sorters lack egentligen...

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-04 15:08:00

Jag förstår din förtjustning till fullo! Jag vill också ha det här lacket, men egentligen inte. Hade det inte kunnat vara ett annat märke? :o Jag vill aldrig mer spendera pengar på något utav MACs lack!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-04 15:39:55

Vackrare än vackrast! Hur är det jämfört med OPI Take the Stage?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 16:01:51

Chaosophia! Du är så oförlåtande. Fullt så hemska är de väl inte? Men onödigt dyra.



Kerstin! Det här är ju duokromt så jag tycker de är väldigt olika. Så gillar jag ju inte Take the Stage heller. :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-04 17:02:50

Det är brutalt habegär på det här lacket! Men känner inte för att spendera de pengarna det krävs... skaffade OPI's The show must go on som ju iaf är lite likt, men det hindrar ju inte begäret varje gång jag ser BF! Åååh

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-04 18:29:45

Vad vacker den är!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-04 19:28:01

Med tanke på priset så tycker jag att jag förtjänar att vara oförlåtande. :D Borde väl ge dem en chans till någon dag och leta fram en flaska ur någon låda.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 20:01:44

Cactus! Men de är inte sååå lika... :D



Annie! Ja, inte dum!



Chaosophia! Ja, en chans till!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-04 22:14:34

Äsch, jag är helt förvirrad. Det är såklart kring OPI The Show Must Go On jag funderar över likheten :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-05 09:13:54

Kerstin! Jag skulle säga inte lika alls.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela