Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Lolly

Publicerad 2011-04-21 14:36:00 i Naglar i rosa,


Lolly är den rosa i Zoyas lilla vårsläpp med tre matta lack. Jag köpte hela setet när jag ändå beställde sommarkollektionerna från Le Polish Boutique och jag trodde verkligen jag skulle gilla alla färgerna. Jag tycker mer om det rosa i flaskan än på naglarna då det är ett av de svårare lacken jag målat med. Det torkar så snabbt att man inte hinner få ut det jämnt på nageln, något jag upptäckte när jag skulle använda det i en ruffian. Nu var jag alltså snabbare med att måla på det men det är ändå lite vallar och annat som stör.

När lacket är matt ser man alla skavanker så himla tydligt. Jag borde ha gjort som med det gröna, Mitzi, och haft ett lager överlack undet för att få en slät och bra yta men här är det bara underlacket/stärkare Seche Rebuild som bas. Men, med ett lager överlack ordnar sig det hela rätt bra, fast utan den matta ytan då...

Okej, inte en unik rosa när överlacket kommit på utan mer av ett dussinlack, men det täcker med ett lager, det torkar på under sekunden tror jag, och man kan välja om man vill bära det matt eller blankt. Inte illa.

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-21 14:49:06

En riktigt härlig rosa om du frågar mig!!!! Ligger högt på rosatoppen!!

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-04-21 15:19:12

Vill ha hela den matta kollektionen...tror jag. Den gröna är jag osäker på, lite för ljus för min smak.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-21 16:21:00

Är formulan svårare på detta än på Mitzi? Eller var det bara det extra underlacket som gjorde Mitzi bättre? Funderar på vilka jag ska slå till på... Häftig färg är det i vilket fall!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-21 17:12:38

Jag gillar inte matta lack så mycket, och färgen på detta var lite trist, så inget köp för mig iallafall!

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-04-21 17:25:56

Beställde också de små Zoya matta lacken från LePolish Boutique! Hoppas de kommer fort;))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 17:34:53

Marie-Louise! Mja... Inte på min topp men jag vet många som gillar den.



Sarah! Den gröna är min favorit!



Cactus! Tror det är formulan. Swatchade den blå igår lite snabbt och den har också problem, men andra problem. Mitzi är klart bäst.



Maja! Nej, jag förstår dig. Hade nog inte heller köpt det om jag sett mina bilder först. ;D



Anonym! Ja, hon brukar skicka snabbt!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-21 18:38:48

Det var bra att veta, då får det bara blir Mitzi i beställningen den här gången. Tack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 21:24:14

Cactus! Glad att vara till hjälp! :D

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-04-22 14:33:07

Jo, jag gissade att den gröna skulle vara din favorit. Det är väl din favoritfärg på lack typ?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-22 15:15:37

Sarah! Ja, grönt är den färg jag samlar mest på alla fall. Det jag tycker är vackrast på mina naglar är nog rött egentligen. :D

Okej, grönt och rött. Men inte alla gröna och röda. Mitzi är inte min favoritfärg men den är rolig. Och bästa av dessa att måla med. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela