Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Kimmy

Publicerad 2011-04-25 14:43:00 i Naglar i rött,


Kimmy är det lack ur Zoya Sunshine-kollektionen som jag tycker minst om. Varför? Jag vet inte. Kanske för att det har likheter med Nidhi från Sparkles (tomatröd/orangeröd) men med mindre intressant skimmer. Nidhi är ju ascool med sitt lavendelskimmer som ger lacket en väldigt udda och spännande karaktär. Rica är dock rödare eller mer intensiv och "het" än Nidhi. Hon är snygg men inte riktigt min typ. Det här känns... gjort. Sen är ju Kimmy inte ful, långt därifrån, men de andra lacken är så fantastiska att hon blir den fula ankungen i sammanhanget.


Tre tunna lager lack för full täckning. Inget fel på egenskaperna. Att det ser kladdigt ut beror på att det bara är en swatch men jag ville få fram inläggen snabbt och fixa med det på semestern så jag sen kan välja manikyrfärger utan att behöva tänka på att fota. Jag vill ju gärna ha mina lack prydligt insorterade på bloggen så jag vet att de liksom är del i katalogen. Det stör mig alltid lite när jag provar ett lack som jag inte hinner fota och när det händer lir det sen liksom aldrig av. Se bara på Glitteratikollektionen från Zoya som jag först nu börjat fota för bloggen. Ni anar inte hur mycket som ligger ofotat men använt. Alldeles för lätt att glömma ta fram kameran sen.

Okej, Kimmy alltså. Ganska djup orangeröd med flecks och skimmer i guld. Hon ser ut att vara lik Rica från samma kollektion när man bara ser flaskorna men det är hon inte. Mer att hon liknar t.ex Milla från Glitteratikollektionen i så fall men det gör hon egentligen inte heller. Även Zoya Elke har berörngspunkter men är heller inte helt lik. Vad tycker ni om Kimmy? Lockar hon? Jag tror jag kommer uppskatta henne mer om jag hade haft något helt annat lack innan och inte haft henne som nummer tre av fyra i ett swatchrace under två dagar där superfina Tanzy och Rica varit dagen innan och Apple direkt efter. Speciellt med minnet av Reva och Faye så klart i mitt huvud också. Och ska vi vara ärliga så hade Tanzy och Rica mer sol på sina bilder... Hade jag istället haft en vecka med mörka krämlack så skulle nog upplevelsen sett helt annorlunda ut. Och lack kan också växa under tiden man bär dem.



Kommentarer

Postat av: Mína
Publicerad 2011-04-25 18:29:28

I love this beauty!!!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-25 19:14:34

Jag tycker Kimmy var snygg, men kanske inte favoriten ur kollektionen ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-25 19:31:21

Ja jag tycker nog med att Kimmy känns lite blek bredvid sina systrar...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-25 19:40:35

Mina! I think it is beautiful too!



Maja! Precis. Det är ju verkligen snyggt men de andra är så översnygga!



Emma! Ja, men sätt henne i ett annat sammanhang och hon är fab!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela