Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Yellow Primrose

Publicerad 2011-04-21 17:25:34 i Naglar i gult,


Det här är min påskmanikyr. Nubar Yellow Primrose och, som ni ser på sista bilden, ett lager av glitter toplacket Dewdrop. Jag tycker det är magiskt vackert men min pappa är lite missnöjd för han såg mig swatcha Zoya Apple och den tycker han vore det bästa påsklacket. Mycket finare enligt honom. Vi får se om jag böjer mig för hans vilja, påsk är det ju fler dagar än en. Idag, skärtorsdagen, är det alla fall vaniljgult med glitter på som gäller.

Det är en mycket blek gul. Blek och med rätt kass formula. Fyra lager krävs och då är det inte helt perfekt eftersom det syns om man inte lagt lagren exakt skarv i skarv. Med tanke på att relativt snarlika Lemon Sorbet från Nubar har en makalös formula för att vara ett ljusgult krämlack så måste jag ju tro att problemet är pärlfinishen. Samma bekymmer har funnits i olika hög grad hos de andra lacken. Baby Sprout t.ex, den var rätt hemsk att måla med, Earthen hade vissa bekymmer liksom Pink Lily. Blue Hydrangea är klart bäst. Sen är de ju absolut inte värre än ett genomsnittligt pastellack från China Glaze så bli inte avskräckta.

Fyra lager alltså, snabb torktid med Nubar Diamont som toplack. Färgen en oerhört blek vaniljsåsgul som i alla fall jag tycker är underbar! Oerhört fin pärllyster dessutom.

Pärllystern räckte dock inte för mitt festhumör utan jag slog till på en dos av Nubar Dewdrop, ett accent- eller överlack som medföljer kollektionen. Det är ett glitter med alla färgerna som finns på lacken fast i milt iridiscerande form. Det kommer få ett eget inlägg för jag har använt det både nu och när jag hade Blue Hydrangea. Ni får dock en sneak peak för det är så vackert över gult!

Så till blomman. Yellow Primrose är en viva som vi självklart har i trädgården. Det här är årets första som slagit ut. Vi har dem i gult, lila och rött men den gula är verkligen snabast med att öppna sig för solen. Det är lite jord på blombladen för vi hade rensat i rabatten precis innan jag fotade.

Eftersom jag är glad och påskfryntlg så får ni även lite fler bilder med gula blommor. Jag gillar gult, speciellt på våren. det är dels årets påskliljor som slagit ut lagom till påsk i år. Den första klargula tulpanen. Sen petade jag in en av fjolårets gemsrötter som brukar börja blomma i månadsskiftet april/maj. Gullvivor älskar jag och det växer som ogräs här på tomten, mest i grusgångarna. De har precis börjat slå ut de med.


Glad påsk på er allihop! Hoppas solen skiner på er alla!

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-21 17:32:31

Det där är ju lätt min favorit från Nubars vårkollektion som du visat hittills! Jag är väldigt svag för pastellgula, ååh så fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 17:35:36

Cactus! Det här är nog min favorit med!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-21 18:08:16

Jättefin gul, men trist med formulan. De flesta gula lack verkar vara ganska jobbiga att måla med, det är nog därför jag inte äger så många gula lack :)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-21 19:57:49

Den var VÄLDIGT lik Illamasquas Load som jag gillar så mycket;)!

Postat av: Sara
Publicerad 2011-04-21 20:34:32

Måste erkänna att jag hatar de flesta pasteller;) Men dina blommor är superfina! Testade att beställa från 8ty8 för första gången idag, hoppas att det går bra...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 21:23:16

Maja! Många gula är knepiga, det är sant. Lemon Sorbet från Nubar är nog det enda som är utan anmärkning vad gäller just egenskaperna.



Aila! Ja, det kan nog vara så. Bra, för då slipper jag köpa Load!



Sara! Klart det går bra att beställa från 8ty8. Jag har gjort säkert 100 beställningar från dem och det har aldrig gått fel.



Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-21 22:36:37

Oooh vad fin den är <3

Jag är fortfarande i en lite gul period så jag måste nog skaffa både denna och lemon sorbet tror jag... ^^

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-22 01:06:51

Det är faktiskt riktigt fint, både med och utan glitter. Jag som sagt att gult att är fult börjar faktiskt konvertera lite, önskar nästan att jag hade ett blekgult att ha i påsk. Har precis målat naglarna med palau coral dock och tänkte måla prickar på det imorgon...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-22 07:00:31

Annie! Det måste du nog. Jag förstår dig precis. :D



Emma! Vad roligt! Jag visste att du skulle se tjusningen med gult förr eller senare! Det här är en väldigt vacker gul så den borde du ha. Palau Coral är magisk! Ett av de snyggaste lacken i korall. Hoppas vi får se bilder på manikyren sen!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-22 07:51:33

En otroligt vacker gul! Jag lade en ytterst blygsam beställning hos Nail Polish Elegance på eBay igår, och då fick två av Sunshine-lacken och två av lacken från den här kollektionen följa med. Men jag vill ha många fler! Får önska mig i födelsedagspresent. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-22 08:00:54

Nailtastic! Åh, vad roligt med en beställning! Jag hoppas att China Glaze sommarkollektion ligger i Stockolm och väntar på mig!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-04-22 18:58:33

vilket underbart lack! Som vaniljsås! yum!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela