Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Purple Aster

Publicerad 2011-04-20 07:26:12 i Naglar i lila,


Nästa lack ut från Spring Garden-kollektionen är en ljuvlig liten lavendellila. Jag har en svaghet för den här sortens färg just nu och har köpt på mig massor av dem som ni kan se om ni scrollar rakt ner i den här kategorin. Purple Aster kommer inte blir en av topp tre lacken, tyvärr, men är definitivt inte ett av de sämre heller. Den har samma finish som Pink Lily och Blue Hydrangea, alltså en pärllik lyster. Trots lystern hade jag endast det här lacket i några timmar innan jag kastade mig över ett lite mer färgstarkt lack. Min svaghet för ljusa lila är nämligen obesvarad. Alla fall av de flesta nyanserna. Lustigt nog har jag flera lack i ljuslila som jag älskar till döds. Zoya Zara, Pure Ice, Nubar Vaso och det inte helt från Purple Aster annorlunda Zoya Marley. Det är ganska likt med samma pärlfnish, men mer markerad sådan, och samma ljusa rosalila ton. Jag älskade Marley när jag bar det i vintras och jag tror Purple Aster kommer passa mig bra då också, men nu på våren är det aningens blekt och jag upplever det som lite urtvättat. Lila med rosaton är knepigt då det gärna gör mina händer väldigt rosa och alltså blir lite av en ton-i-ton upplevelse.  Det kan i bästa fall ge mig lite av dödens bleka händer med blåaktiga naglar men oftare ser jag bara frusen och hjärtsjuk ut.

På sätt och vis tycker jag Purple Aster ser romantisk och mjuk ut. Syrénlila. Syrén borde den hetat faktiskt, för det är ju en vårblomma till skillnad från astern som antingen kan vara en sommarblomma eller en höstblomma. Nå, nog om blomman, jag är inte klar med lacket än. Jag gillade det här mer än jag gillat vissa andra ljuslila. Just den dagen jag provade det (igår) var jag dock inte på humör för ljuslila för solen sken och mina händer kändes mer livfulla och behövde färg på naglarna helt enkelt. En annan gång kan detta vara precis vad jag behöver och vill ha. Formulan var okej. Tre lager krävdes för att få det jämnt. Det torkade normalsnabbt och jag ser på bilderna att helt jämnt var en överdrift från min sida för aningens flammigt ser det ut. Det är ett helt okej lack men nte det bästa Nubar gjort direkt. Pärlfinishen är fin men inte lika tydlig som på Blue Hydrangea. Isället uppplever jag det mer som ett krämlack väl på nageln.

Ja, så ser den ut. Den framhäver min rosa hudton, har en härlig färg på egen hand och kommer nog passa mig bättre på vintern än just nu. För er som gillar lila rekomederar jag en tur i den här kategorin för det är massor av ljusa lila på rad här, vil ni se mörka lila finns de i kategorin under. Jag brukar ju påstå att jag inte är så förtjust i lila, det är lögn, jag har jättemånga lila lack och köper gärna på mig fler. Sen är jag ofta mer svag för de rödlila och de ljusa lila än de mellanlila och mörklila, men allvarligt talat, jag har alldeles enormt mycket lila lack.

Nåväl, nu har vi pratat lack och då är det dags för blomma. Vi har alltid haft mycket Astrar, både sommarblomman och höstperennen. Självklart hittade jag inte några bilder på sommarblomman som nog finns i bland annat den här nyansen av lila. De bilderna är nog i stan och jag tänker inte göra en stor sak av det och spara det här inlägget till nästa vecka bara för en sommaraster. Nej, ni får min favoritaster istället. Den lite mörkare lila höstastern som vi har lite överallt och som är en perenn och en klassiker.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-20 09:25:23

Den ser fin ut, men jag har så många liknande att jag kommer att hoppa detta. Skönt! Min plånbok är verkligen inte en välgödd sådan just nu.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-20 09:32:20

Åhhh, jag älskar dina blommbilder - så fina!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-20 13:24:22

Nailtastic! Den är söt så jag är glad att jag har den men jag förstår vad du menar.



Aila! Tack! Kul att de uppskattas!

Postat av: Charming Nails
Publicerad 2011-04-20 18:12:22

Very pretty polish!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-20 19:06:59

Det är fint, men jag har Zoya Marley så jag tycker inte jag behöver detta. Dessutom är jag mer sugen på starkare sommarfärger just nu.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-20 21:44:36

Charming Nails! It is pretty, but not the prettiest of them all...



Maja! Marley är snyggare, det tycker jag med. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela