Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Baby Sprout

Publicerad 2011-04-24 21:24:00 i Naglar i grönt,


Nubar Spring Gardens innehåller pastellfärgade lack med en fantastisk pärlfinish. Fint, fint skimmer ger lacket lyster men är nästan osynligt för ögat. Inga skimmerkorn som syns alltså, eller nästan inte, utan samma glans som på en odlad pärla. Nu får man ju inte se så många odlade pärlor i mintgrönt, men det är just det Nubar bjuder på med lacket Baby Sprout. Ett vitbaserat mintgrönt med pärllyster.

Formulan är rätt jobbig. Det krävde fyra lager för att jämna ut sig snyggt och som jag redan sagt om något av syskonlacken så måste man vara noga med överlappa lagren exakt om man inte vill få tydliga sömmar mellan dem. Det är dock värt besväret för färgen är söt och lagren torkar oerhört fort så man behöver inte fresta tålamodet eller lyckan speciellt mycket.

Här ser ni lacket mot ett grönt draperi jag har i mitt hus. Ni ser att det är kraftigt vitbaserat. Det påminner en del om Depends krämlack som kom förra våren faktiskt. Då tyckte jag det var väldigt blekt och var rädd att lacket skulle se ut som tippex på naglarna men detta är ännu mer vitt. Mycket mer vitt faktiskt. Jag har dock vant mig vid vitbaserade lack så nu tänker jag inte på det längre. Hm, nu lät det som jag hade haft bekymmer på riktgit med de gamla pastellerna från Depend och det hade jag ju inte. Jag var ju jätteförtjust i dem för de kändes fräscha och nya. Men jag uppfattade dem som väldigt vita och det gör jag inte längre.

Nästan vitt men med grönton alltså. Och med pärllyster. Strimmigt av bara fan på första och andra lagret men jämnar ut sig fint med de efterföljande lagren. Kankse borde gjort flödigare lager faktiskt för de flesta pasteller tjänar på det. Hur som helst, en skönhet.

Jag tänker fuska nu. Jag borde visa en "baby sprout" men tänker visa en ormbunke som kommit lite längre i sproutandet. Jag älskar ormbunkar när de rullar ut sina blad. Världens coolaste växt!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-24 23:08:28

Det här ser fantastiskt ut! Tycker inte att det ser så vitt ut egentligen, det ser tydligt grönt ut enligt mig. Längtar efter min flaska!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-24 23:29:11

Nailtastic! Det är en väldigt söt färg. Du kommer nog gilla den. Som Misa Fountain of youth men med pärlfinish istället.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-25 00:32:57

Väldigt fin färg, är svag för ljusa mintgröna... frågan är ju bara om man behöver ett till med jobbig formula. Men du lyckades ju få det jättejämnt och fint på bilderna!

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-04-25 07:32:50

Pastellene i denne kolleksjonen er virkelig fine! :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-25 12:34:25

Söt färg, väldigt fräsch!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-25 19:44:02

Cactus! Det här är prima om man jämför med China Glaze re-fresh Mint till exempel. Men den är inte superformula som Nubar brukar ha. Det jämande ut sig på tredje lagret.



Solveig! Ja, de är vackra!



Maja! Japp! Underbar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela