Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Alter Ego

Publicerad 2011-04-12 20:54:00 i Naglar i lila,


Vänner! Jag kommer vara lite ryckigt närvarande, igen, då jag snart tar en kort semester och faktiskt inte vet hur ofta jag hinner sitta med bloggen eller hur länge. Jag tidsinställer några inlägg, bland annat detta, så ni inte får alltför tråkigt, men om kommentarer inte besvaras bums och så, då vet ni vad det beror på. Jag är ledig, helt enkelt. :D

Jag tyckte att China Glaze ljuslila Agent Lavender var för blekt så jag beslöt lacka över det med två lager av Color Clubs Alter Ego. Sagt och gjort, och här är resultatet.


Color Clubs Alter Ego kom ut med vårens kollektion med samma namn. Det är en grålila basfärg med glitter i silver, guld och blått. Finishen är foilliknande och den är supergnistrande i solen. När jag gick ut för att gå till ICA kunde jag inte släppa naglarna med blicken utan gick som en dåre med handen framför ögonen och bara beundrade hur solen tog fram varenda liten glitterpartikel och fick naglarna att se ut som täckta av diamantstoft! Alla lack jag provat ur kollektionen har varit helt häpnadsväckande vackra och jag rekomenderar dem varmt! Alias, Ulterior Motive, denna och Masquerading har jag köpt och de är alla väl värda att äga. Ingen av dem har jag kunnat ge full rättvisa på mina bilder. De måste ses!



Ingen av bilderna gör lacket rättvisa. Det är så vackert i verkligheten. Magiskt! Om man inte hade haft en annan manikyr i botten hade det nog krävts tre eller till och med fyra lager för att få full täckning men det är, för ovanlighetens skull, värt det. Väl värt det! Gnistret är makalöst!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-12 20:57:07

Det här är nog min favorit hittills av Alter Ego-lacken, åtminstone att döma av de bilder jag sett. Har ju bara hunnit testa Alias ännu, men ser fram emot att testa det här också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-12 20:58:32

Nailtastic! Ja, i solen var den här bländande! Men min favorit är nog Alias för den coola duokroma effekten i grönt! <3

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-04-13 08:49:07

Vad ska du hitta på för spännande?



Det här lacket ser underbart ut! Jag kommer beställa det från 8ty8 nu snart

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-13 08:53:12

Ha en trevlig semester Sminkan.

Läcker lack!

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2011-04-13 10:56:45

Jättefint:)Hamnar i måste ha-listan.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-13 21:30:07

Jag har inte köpt nåt från den här kollektionen ännu, men detta måste jag iaf ha!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-04-14 14:31:43

Dödsläckert! Wow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-14 21:40:02

Kajalen! Inget spännande. Ska till landet bara. Är på landet nu. :D



Lacket är underbart! Du ångrar dig inte!



Aila! Tack! Och ja, det är störtfint!



Nail Polish Junkie! Rätt lista för det här lacket!



Roxcat! Ja, och Alias!



Ninni! Japp!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela