Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

What's with the Cattitude

Publicerad 2010-09-16 17:19:58 i Naglar i blått,


Ni känner mig, jag tröttnar ju snabbt på rosa och eftersom jag är hemma och snorar fortfarande så har jag ju tid att leka lite. Faktum är att jag experimenterade lite med det rosa och flakes innan jag bytte bort det mot den här manikyren, men det får ni se en annan gång. Jag har ägnat mig åt att streama första Shrek-filmen, inspirerad av det mini-set jag köpte med Shrek-lack. Självklart ville jag då måla mina naglar med ett av lacken. Det gröna, tänker ni då, men nej. Det blå blev det! What's with the Cattitude!


Visst är det ljuvligt sommarhimmelsblått! Så uppiggande en dag som idag med regn, regn, regn...
Tre lager av lacket och det är utmärkt att lacka med. Små OPI-flaskor innebär små OPI-penslar så jag har kontroll över vad jag gör. Det torkar snabbt, det har jättefin glans och jag är nöjd som bara den med hur det blev! Vad bra att jag köpte dessa minisar. Det var lite impulsivt eftersom jag länge funderat på att köpa en Fiercely Fiona bara men nu är jag glad att jag har fyra av de här lacken. Detta, lila Rumplewiggin' och så Fiercely Fiona och Who the Shrek are You? Hurra! 

Och apropå Cattitude så får ni se min lilla skrutta med tratt men minus öga. Det läker ganska fint och hon har börjat bli van vid tratten även om den fortfarande inte är populär så klart. Hon har alla fall varit ute på balkongen mellan skurarna och spanat på vad som händer omkring oss. Mattes lilla enögda bandit. Nu är det mer än två veckor sedan operationen men man ser ju fortfarande spår efter sjukhusvistelsen på både de rakade benen där kanylerna suttit och så ärret då, så klart. Men i mina ögon är alla fall världens finaste katt. Pluttungen.

Kommentarer

Postat av: Viveka
Publicerad 2010-09-16 17:24:32

Maila mig med din adress så får jag skicka nåt kattgott!Jag har själv 2 älsklingar som jag skulle gå genom eld och vatten för.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-16 19:03:01

Lillälsklingen. Kan inte ens tänka mig hur förstörd jag hade varit om någon av mina två små skulle in på sjukhuset. kram till er båda!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-16 19:27:33

Åh, lila sötisen <3

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-16 20:42:54

Åh, mysan, fina Siri!



Och lacket är ursnygg, gillar blå krämlack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-16 20:58:20

Viveka! Tack! Du är en fin människa!



Honi! Nej, man blir väldigt uppriven. Jag erkänner gärna, jag är en sån där som ser katterna som mina barn. Kanske fel men sån är jag.



Kerstin! Ja, visst är hon!



Aila! Ja, både lacket och katten är fina!

Postat av: CC
Publicerad 2010-09-16 21:17:24

Awww...puss lilla gumman! Hon ser ut som en egyptisk kattgud

Postat av: Andie
Publicerad 2010-09-16 21:19:14

Hon är så underbart vacker! Härligt med en uppdatering om hur det går för henne, jag har tänkt mycket på er. <3

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-16 21:19:45

SötSiri! Alltid spännande att sitta och spana från balkongen. Hur länge till måste hon ha tratten tror de?



Jag har Purple Confetti på naglarna nu och jäklar vilket lack alltså. Opi's Extravagance kan slänga sig i väggen nu! ;)

Postat av: Lillasyster
Publicerad 2010-09-16 21:21:59

Klart vi ser katterna som våra barn! De är ju våra bebisar ^^ Just nu sitter det en prinsessa mellan mina armar då jag skriver på laptopen. Hon ska vara med, min Gressa. Det är ju hon som är chefen här ;)



Underbart lack, btw. Tittade på det på eBay i dag och övervägde att köpa det. Men va fasen, har ju redan några ljusblå... (: Meeen, inget OPI-ljusblått... ;)



Tack för en bra blogg!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-09-16 21:30:40

Åh, pussa på kissen från mig! Så fin! :)

Jättetjusigt lack också!

Postat av: MyyZz
Publicerad 2010-09-16 21:34:36

Sötis jättesötis verkligen:-) + att det blå lacket verkligen är superläckert:-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-16 21:51:19

Lilla söta Sirisen! Hon är fortfarande ett gull såklart, fast hon ser lite missbelåten ut. inte så konstigt dock...



lacket är fint faktiskt, jag gillar...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-16 21:59:16

CC! Kanske det. Jag ser henne mer som krigsinvalid just nu. ;D



Andie! Ja, hon är söt fortfarande, visst är hon. Och jag är så glad att så många engagerat sig i hennes öde. Hon är värd all kärlek hon får både av mig och av alla läsare!



Zizzie! Egentligen skulle hon fått ta av den nu men det är fortfarande skört vid ärret så för säkerhets skull behåller jag den en vecka till tror jag. Man får känna lite med fingret och hålla koll.



Purple Confetti är bäst! Visst är det övergrymt med allt glitter! Jag älskar det och ska nog ha en backupflaska!



Lillasyster! Ja, jag har nog alltid sett mina djur som mina små telningar. Det är så det ska vara enligt mig, men jag har förstått att alla inte tycker lika som jag där. Så din katt är chef hos dig? Här vill Edit bestämma det mesta men hon är lite harig så om Siri snor hennes mat springer hon till mig och klagar istället för att säga ifrån.



Lacket är jäkligt fint men knappast unikt. Jag Eller vad vet jag? Jag har inte så många ljusblå ändå i min samling. Kanske tre till typ, som jag minns på rak arm. Men det är en otroligt upplyftande färg.



Josephine! Ska pussa! Och lacket är jättesnyggt!



MyyZz! Ja, jag tycker hon är söt trots tratt och enögdhet. Hon är ju finaste grållan i världen ändå. Lacket är superfint! En väldigt behaglig blå!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-16 22:00:51

Emma! Det är den jäkla tratten... :D

Visst är det fint, lacket! Sommarhimmel!!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-09-16 22:05:05

Fint lack! Visst är det väl så att man älskar sina små ännu lite mer när det är synd om dem? Sonen har ju en spricka i handleden att ha fått en fotboll på den, och nu vurmar jag lite extra för honom.

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-09-16 22:09:52

Ja men det är klart att katterna är som bebisar, det är mina med.. Så himla kärleksfulla och tydligt utpräglade individer att man blir fångad på sekunden. Jag har klara crazy cat lady-tendenser känner jag, men spela roll liksom!



Vad härligt att hon är på G, det är glädjande att se :) Jag önskar än en gång att allt går bra för Siri och dig. Kramar till er båda!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-16 22:11:46

Ninni! Ja, så kan det nog vara. Fast det är inte synd om Edit just nu och jag älskar henne lite löjligt mycket också. :D



Viola! Haha, ja, jag ska bli en kattant när jag blir stor. Det är min dröm. :D

Siri är definitivt piggare. Tusen tack för stöd och uppmuntran!

Postat av: Jenny
Publicerad 2010-09-17 11:21:36

Naw, lilla missekissen då! Tur att det läker som det ska!

Kram!

Postat av: Desirée
Publicerad 2010-09-17 12:33:33

Åh vilken fin färg på nagelacket!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-17 14:42:40

Jenny! JA, vi får hoppas att det fortsätter så.



Desirée! Ja, den är jättevacker!

Postat av: helena
Publicerad 2010-09-17 21:34:30

ååh, lilla tussan... men som du säger ser det ut att ha läkt fint! Och här är en till med crazycatlady-tendenser...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-17 22:27:46

Helena! Ja, det blir bättre och bättre varje dag. Jag hoppas det fortsätter så. Och vi crazy catladies är rätt härliga människor! :D

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-09-18 14:26:43

Jag tycker nästan att hon är ännu mera söt nu, som en liten krigare eller krigs-Lotta som klarat vinterkriget, den lilla trattbanditen! Rara, rara kisse, tur att det läker bra, du har skött bra om henne. Batman hälsar så mycket!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-18 14:48:38

Badis! Hon väcker kanske nya känslor genom sitt utseende men hon var ju så vacker innan med sina båda stora guldfärgade ögon. Sen älskar man ju henne så som hon är. Det förändras ju inte, liksom. Och hon är rörande och man känner beskyddarinstinkten starkare nu.

Postat av: PolishPig
Publicerad 2010-09-23 19:34:34

Åhh, du måste fota henne när hon slipper tratten. Hon är så fin, jätte-intensiv blick.

Rätt foto och det kommer att bli Edgar Allan Poe! (alltså, det är nåt positivt, en av mina favoritförfattare.)



Det finns en novell som handlar om en katt, var den inte enögd?

Anyway, underbar katt och underbar bild!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela