Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Vino

Publicerad 2010-09-07 05:51:16 i Naglar, vampy,


Bildspam! Jag älskar det här lacket och det är så värt ett megainlägg med tusen bilder så det får det nu!

Nubar Vino från Venetian Glass kollektionen blev först ut för mig att prova. Redan i flaskan är färgen magnifik och det fortsätter den vara även på naglarna. Det är en djup, kall vinröd med massor av glass fleckskimmer. Oerhört vackert! Så levande färg och ändå så djup!

Det ni ser är tre lager lack och kontollen på det är bra men det känns lite, lite kärvt och det funkar dåligt med Seche Vite som överlack. Seche Vite drar gärna med sig lacket nämligen så det blir dsom dragspel. Gäller även Verde och Rosso kan jag tala om, för de är också testade nu. Lacket torkar rätt snabbt ändå så man kan klara sig utan överlack om man har lite tålamod. Det har inte jag men om lacket får bli relativt torrt först så funkar Seche Vite igen, det är bara när man gör "som vanligt" och kör överlacket omedelbart efter lacket som det sunkar ihop.


Visst är det vackert! Mitt vackraste vinröda! Nubar gör helt fantastisk lack och det här är verkligen det bästa av det bästa!

Jag bar det här i två dagar. Att jag tog bort det beror inte på slitage, det såg ut som på bilderna ni ser här, utan på att jag ville testa fler färger. Det här är verkligen så magiskt vackert att jag inte alls tröttnat på det, men som sagt, flera ville se Rosso och Verde så jag kände att jag ville prova dem också. Och så kom fler lack på posten. Ni vet, det är fullt i otestade lådan nu... 


Just nu, i denna stund, känns detta som höstens allra vackraste lack! Visst är det underbart! Älskar ni det inte ni med? Jag är alla fall helt förälskad i det! 

Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-09-07 06:54:44

Så snyggt!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-09-07 07:45:14

Åh, ett lack i min smak! Jösses vad snyggt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-07 07:46:29

Åh! Det är lika snyggt som jag trodde! Vill ha! :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-09-07 07:49:35

Jag tror att jag har kommit på varför jag inte föll som en fura för Vino. Det är ett långa-naglar-lack och jag hade precis filar ner mina naglar när jag lackade med det.. Måste lacka med det igen på långa naglar

Postat av: Charlotte
Publicerad 2010-09-07 08:27:31

Åååh så vackert det där är! Köpte själv Vino (och Verde och Oro, Bronzo och Caramello, de andra hoppar jag så länge.) Ett perfekt höst/vinterlack. Nubar rocks!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-09-07 09:07:30

Oooooh vilken juvel! Inte bra att du visar så fina lack. Tänkte vänta med att beställa nya lack till nästa lön. Det är lååångt dit känner jag.

Det känns inte som att Venetian Glass har fått tillräckligt med uppmärksamhet. Den har kommit lite i skymundan bland alla andra höstkollektioner. Bestämde mig i detta nu att jag måste ha Venetian Glass också. ser hur sedlarna flyger iväg

Postat av: bitte
Publicerad 2010-09-07 10:32:25

snyggt

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-09-07 11:38:22

Nu är det avgjort: Jag gillar verkligen inte lila toner. :)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-09-07 12:27:05

Vilket fint lack! Ska definitivt beställa det!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-07 13:51:51

väldigt vackert!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-07 14:25:42

Unlike;)!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-07 15:27:12

Underbart! Längtar tills jag har råd att lägga vantarna på Venetian Glass.

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-09-07 19:52:10

Jättesyggt. Väntar på mitt som borde komma vilken dag som helst

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-07 20:04:42

Josephine! Visst är det!



Fia! Vampigt värre!



Zizzie! Det är galet vackert!



Kajalen! Ja, det kan nog vara så. Det är alla fall ett underbart lack så jag hoppas du gilalr det mer på försök två!



Charlotte! Ja, det är himla fint. De andra du köpt också. Du borde nog lägga till Arencia dock, för den är grym!



Pamsan! Håller med! Men jag ska försöka sätta lite fokus på venetian Glass nu för de är sååååå fina!

Långt till lön... skoja inte...:D



Bitte! Ja, tycker jag verkligen!



Miss Pussy! Hahaha, ja lila är knepigt, det tycker jag med. Men andra lila då. :D



Lina! Gör det! Det ångrar du inte!



Kerstin! Ja! Otroligt!



Aila! :D



Nailtastic! JA! Du kommer älska dem!



Shamrock! Du kommer inte bli besviken!



Postat av: feline
Publicerad 2010-09-07 22:15:29

Jag måste verkligen skaffa det där sedan, det var min andra favvo i kollektionen, och till denna saknar jag nog dupe! :D

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-09-08 02:04:05

Jättefint! Jag hade tänkt spara pengar och låta bli att köpa det, men nu blir jag ju lite sugen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-08 06:20:06

Feline! Ja, det måste du! Det är verklgien helt underbart!



Nageldraken! Jag uppmuntrar alla köp av Vino!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-09-08 22:01:58

GAaaahhh vilken snygg färg!!

Postat av: CC
Publicerad 2010-09-09 16:24:47

Åh verkligen snyggt!!!

Jag har äntligen internet igen så jag kan kolla bloggar o annat igen :)

Hoppas att Siri mår fint!!?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-09 20:53:02

Marina! Ja, visst är den ljuvlig!



CC! Ja, Siri är mycket bättre men det är fortfarande en bit kvar så klart innan läkningen är klar.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela