Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Oro

Publicerad 2010-09-08 06:09:24 i Naglar i guld, koppar, brons,


Nubar Venetian Glass är ju en kollektion med lack som har glassfleckskimmer. Otroligt vackra. Här ser ni Oro, det guldfärgade.


En rödguldig färg är det, nästan lite åt orange, med mängder av skimmer. Guld som stöter mot rött är inte bra mot min hudton men det struntar jag i för Oro är så gnistrande glad! Något jag inte struntar i är att det torkar rätt segt och att jag därför fick ett litet "dragspel" på långfingret. Det var alla fall en timme efter att jag lackat och det funkar inte så bra med Seche Vite på dessa lacken, de skrynklas liksom ihop då, alla fall när jag testat, så det kankse inte är så konstigt att det gick segt... Hur som helst, efter dragspelet så drog jag på Seche Vite och då var det yttorrt nog för inte skrynkla sig men det gick inte att rädda det som jag redan förstört.


Vackert är det alla fall, speciellt i solen. Okej, guld av den här typen är kanske inte det snyggaste på mig och jag tröttnar rätt fort, men jag tycker ändå det är snyggt och roligt att ha ibland, en kortare tid eller som speciell accent om man matchar något. Har man varmare hudton eller är mörkhyad tror jag detta blir supervackert!



Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-09-08 06:29:39

vilket fantastiskt nagellack, älskar färgen! :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-08 07:47:01

Väldigt vacker metallicfinish! Färgen drar nästan mer åt brons än åt guld tycker jag.

Postat av: Charlotte
Publicerad 2010-09-08 08:46:23

Oooh, läckert! Venetian Glass-samlingen är salivframkallande, just Oro är nog det jag kommer att testa först, men Bronzo ser också väldigt aptitretande ut i sin flaska.



Gillar såna där glödande varmguldiga färger, jag passar bäst i varma färger nämligen... :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-08 08:46:36

Härligt. Får mig att tänka på höstlöven.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-09-08 09:08:39

Otroligt läckert! Jag tycker inte det ser så illa ut mot din hudton. Ser bara snyggt ut. Älskar glödande lack. Måste ha!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-08 09:13:05

Jag passar inte heller i så här varma guldnyanser. Lacket är ändå väldigt fint, men jag kommer nog att hoppa det.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-08 09:21:38

Den här var kool, gillar färgen och tror inte att jag har nå liknande. Det är dock namnet jag är OROlig för, kommer den passa min hudton;);)?!

Postat av: Maria
Publicerad 2010-09-08 09:28:09

åh så vackert ändå! :) Hur många lager behövdes?

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-08 12:13:15

Vilket läckert lack :) Färgen är ju helt magiskt skinande!

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-09-08 14:22:52

Härlig höstfärg! Har beställt denna nu väntar jag bara på att paketet ska komma så att jag får testa själv

Postat av: fia
Publicerad 2010-09-08 20:32:46

så fin färg. Passar bra nu till hösten.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-08 21:59:39

Josephine! Visst är den tjusig!



Kerstin! Eller mässing?



Charlotte! Kan tänka mig att den är fantastiskt fin på dig i så fall!



Sminkjante! Ja, det är magnifikt nu till hösten.



Pamsan! Det glöder verkligen!!



Nailtastic! Fast ibland får man ju förbise att det inte är perfekt mot hudtonen för det är så himla fint i sig själv.



Aila! Man får prova och se! ;D



Maria! Två lager täcker med de här lacken. De är riktigt bra så.



Honi! Visst är det! Magiskt är ordet!



Shamrock! Berätta vad du tycker sen!



Fia! Ja! Verkligen!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-08 22:37:03

Ohh! Vill ha! :D

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-09-09 11:45:39

Oväntat ursnyggt!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-09-09 17:41:51

Vacker att titta på, men skulle aldrig passa till mina färger.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-09 20:23:44

Love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-09 20:49:59

Zizzie! Hihihi! Ja, det är inte så tokigt...



Miss Pussy! Ja, det håller jag med om.



Makeupoholic! Säg inte det. Det borde inte funka på mig men jag gillar det ändå på något vis.



Linda! Jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela