Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Blue my Mind

Publicerad 2010-09-18 08:59:36 i Naglar i blått,


Säg inte annat än att det här lacket är lysande blått! Jag minns när jag såg det på de första bilderna i folks bloggar och hur jag fullständigt tappade vett och sans och MÅSTE ha det! Så var det slut i mina närmaste H&M butiker... Vilket öde. Emma köpte dock ett åt mig och skickade och i somras har jag haft det flera gånger men inte lyckats fota det. Den blå färgen bleks ur av solsken på bild, inte i verkligheten, och jag ville inte visa en fadd och urvattnad version när det faktiskt ser ut så här under alla förhållanden, inne, ute i regn eller sol. Mer lysande än blåklint i dikesrenen. En mättad kornblå som gör en glad!


Lacket är ganska tjockt. Det skulle kunna täcka med ett lager men jag fick det lite ojämnt och hade två lager på dessa bilder. Jag målade om i natt, med ljus från dataskärmen bara, så det är ändå inte perfekt trots att jag försökte förbättra med lager två. Torktiden var helt okej, jag kunde lägga mig efter en halvtimme och inga skador har skett under natten. Det är helt klart ett av mina favoritblå!


Jag bildspammar, som vanligt, för att verkligen nöta in exakt hur härlig den är! När jag var på H&M senast så låg det drivor av den framme vid kassorna så fick ni inte tag på det i våras så har ni chansen nu. Däremot var det nya gröna Envy Me slut redan. Tur att jag fick tag på ett till mig i alla fall... :D
Det har ju blivit mycket om Siri på sista tiden så när jag nu knäppte en bild på Edit så tänkte jag att hon får vara med här. I och för sig syntes hon ju i Stash&Storage-inlägget där hon vaktade Helmer, men ändå. Som vanligt när det är henne jag fotar är det en ganska dålig bild och hon är inte lika söt som i verkligheten. Det finns faktiskt ingen katt som är sötare än hon enligt mig. 15,5 år är hon nu och morrhåren har blivit vita på båda sidorna. Ett tag var hon assymetrisk med vitt bara åt ena hållet.  

Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-09-18 09:55:37

Lacket är riktigt snyggt, och Edit är såå fin! :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-18 10:43:41

Men sminkan nu måste jag ju till H&M igen för att se om jag kan hitta det här också :p men envy me var ju slut sist jag var där så.. det kanske inte är så dumt att ta en promenad dit.

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-09-18 10:43:55

Oh, blåklintsblå. Jag köpte ett liknande från Sephora men det hade konstig konsistens och färgen blev inte alls lika fin på som den här. Kanske dags att ta en sväng förbi HM.

Fin katt! Mina är 16,5 år men de är fortfarande, förstås, bedårande.

Postat av: CC
Publicerad 2010-09-18 12:12:20

Hej fina Edit :) Hon är alltså bara ett par månader äldre än Camelot... han har haft vita morrhår i ganska många år nu, det ser så roligt ut tycker jag. Gamla katter ser verkligen gamla o visa ut :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-09-18 12:55:09

Vilken underbar blå färg. Bra att du väntade så vi fick se den i all sin prakt.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-18 13:01:04

Den är verkligen supersnygg, har fått otaliga komplimanger för lacket!

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-09-18 14:16:55

Mitt absoluta favoritlack i blått! Man blir så himla glad av det!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-18 14:37:32

BMM är verkligen fint! Jag har använt mitt riktigt mycket.



Edit är hur söt som helst! Mina föräldrars katt är asymetrisk från början, han har vita morrhår o ögonbryn på ena ansiktshalvan och svarta på andra. Det gör att det ofta ser ut som om han bara har ett ögonbryn, blir helt klart en finurlig look =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-18 14:46:17

Josephine! Ja, lacket är härligt och Edisen är finast i världen! Vad har hänt med din blogg förresten? Har du raderat den eller har jag fått något problem med länken?



Honi! Jag var inne på H&M idag, igen, och Blue my Mind finns i drivor men inget Envy Me. Inte på något av de tre jag besökt faktiskt. Snacka om att sälja slut snabbt. Tycker absolut du ska ha det här för det är underbart!



Vikab! Ja, skaffa det här! Det är lite tjockt men man överlever det för det är så vackert! Gamla katter är det bästa som finns. Karaktär, personlighet och charm! <3



CC! Ja, de börjar bli gamla våra små älsklingar. Hoppas både får hänga med många år till. Min äldsta blev alla fall över 20 så jag håller tummarna!



Sminkjante! Ja, det var lagom molningt idag! :D



Aila! Ja, den syns ju definitivt. Den är så blå att den gränsar mot neon!



Viola! Visst blir man glad! Det är nog utan tvekan på min topplista över blå lack också!



Kerstin! Ja, jag älskar mitt BMM. Det är alla fall tredje eller fjärde gången jag tar fram det och det är mycket för mig som har ca 100 lack otestade. ;D

Låter som dina föräldrar har en väldigt söt katt! Bilder vill man ju se då!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-09-18 15:08:16

Vilka bra bilder då har fått till! Älskar detta lack, hade det en del i somras men lyckades inte ta ett enda kort som gjorde lacket rättvist.

Edit är ju jättesöt och så fint med vita morrhår! Hon ser ut att ha en päls som man bara vill borra ned sig i! Två av mina kissar blir minsann 9 år nu i oktober så de börjar bli gamla herrar, jag håller tummarna för att jag får ha kvar dem i många, många år till!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-18 15:08:24

Så galet lysblått och härligt! Jag var med och kollade efter envy Me utan framgång innan. fast har tror jag inte den sålt slut. de har nog inte fått in den än.

Postat av: Andie
Publicerad 2010-09-18 15:08:36

Åh, det ser ut som att lacket är upplyst inifrån på dina bilder! Jättesnyggt, får komma ihåg att ta en titt efter det på H&M nästa gång jag har vägarna förbi.



Edit är jättesöt, jag tycker att det är charmigt med de vita morrhåren som kontrast till den mörka kroppen. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-18 15:52:49

Lina! Det är ju nästan omöjligt att fota men den här gången kändes det som bilderna blev rättvisande. Solljus får det att bli så dassigt på bild av någon anledning så sommaren var inte rätt att fota det under.

Du anar inte vilken myig päls det är! Hon är silkeslen! Jag sover helst med henne på kuddan och näsan i hennes päls!



Emma! men de hade ju Envy Me för en vecka sedan. Jag köpte ju den och Spending Cash. Köpte två av den då till och med, och skickade ett till Kim. Nu är de bara försvunna, som uppslukade av jorden... Slutsålda alltså.



Andie! Ja, det ser ut precis så här! Lysande blått! Det vackraste blå man kan föreställa sig!

OCh så klart hon är söt med sin vita mustasch! :D

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-09-18 16:05:09

Jag har flyttat till http://makeuponista.se Hör av dig om länken inte fungerar! :)

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-09-18 17:33:37

Står det "Blue my mind" på lackflskan? Jag var inne på HM förut och såg ett som liknade men det stod ingenting så jag blev osäker.



Gamla katter är guld men det är inget roligt för någon part när veterinären tycker man ska bada katten mer... :)



Postat av: bella
Publicerad 2010-09-18 17:42:56

Men Guuuud vilken annorlunda katt! SVART katt med VITA morrhår?!? Det har jag aldrig sett.

Postat av: helena
Publicerad 2010-09-18 17:58:42

GUD vad sött! Både min mamma och jag har haft katter, men ingen svart som hunnit bli så gammal att morrhåren blir vita... visste inte att det blev så, så himla gulligt! Liten tant <)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-18 18:03:08

Josephine! Den funkar! Har bytt i länklistan! Tack!



Vikab! Står Blue my Mind på flaskan. Det finns två olika flaskor i omlopp nu för H&M verkar gå ifrån sina gamla flaskor. Blue my Mind finns i båda flaskvarianterna.



bella! Ja, första morrhåret blev vitt när hon var sådär en tio-elva. Sen har det blivit lite vartefter. Det var roligast när alla var vita på ena sidan men inget på andra. :D



Helena! Ja, alla svarta katter får ju inte vita morrhår. Min äldsta katt blev över 20 och hon var svart men behöll sina morrhår svarta hela livet. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela