Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Vintage Vixen-sammanfattning

Publicerad 2010-09-05 21:44:37 i Nagellack - kollektioner,

Tamtadatam! En sammanfattning av ännu en av höstens kollektioner! Härligt va? Jag vet att jag inte alltid gett er sammanfattningar men en del kollektioner hittar ni i den här kategorin, mest Nubar tror jag. Jag ska försöka peta ihop sammanfattningar även av de kompletta kollektioner jag har som inte sammanställts tidigare. Det är väl några från Zoya kan jag tänka mig och Retro Diva och Rodeo Diva. Jag vet inte om ni är intresserade men jag vill gärna ha dem samlade för min egen skull. Ja, och nu är det alltså dags för Vintage Vixen. En av höstens bästa kollektioner. Under bilderna finns länkar till de ursprungliga inläggen med fler bilder och så.

Jitterbug

First Class Ticket

Midnight Mission

Emerald Fitzgerald

Bogie

Hey Doll

Riveter Rouge

Foxy

Going my Way?

Ingrid

Classic Camel

Swing Baby

En fantastiskt fin kollektion och jag ångrar inte att jag köpte dem alla. Okej, alla är inte superfavoriter men de är vackra, användbara, lättlackade och några av dem unika. Vilka är era favoriter? Jag älskar Riveter Rouge, Foxy, Swing Baby, Midnight Mission, Bogie och Ingrid och Classic Camel. Oj, det är nästan alla... :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-05 21:56:59

Det 'är så konstigt, jag känner inget sug efter de här lacken. och då är jag ju ändå av uppfattningen av CG är bäst på höstlack, men dessa drar bara inte. tror att jag ska göra ännu en check av rodeo diva istället...

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-05 22:17:14

Tror det enda jag verkligen vill ha är Bogie och First class ticket. DOm andra är fina men inte riktigt min stil :)

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-09-06 00:39:40

Alltså jag måste nog säga samma sak som Emma! Jag är en höstlackfantast, men fasen alltså, jag önskar att jag hade gillat dessa. Eller ja, de är ju fina och så, men de skapar inget som helst ha-begär hos mig. Jag förstår däremot att kollektionen är lockande om man är en sucker för mer neutrala nyanser. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-06 06:01:28

Emma! Det är ju bra. Du ska ju inte ha fler nagellack nu när du jobbar. :D



Honi! Bogie är underbar!



Viola! Jag är en sucker för färger jag inte redan har. Här är det flera unika nyanser.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-09-06 09:05:23

Har inte provat ett endaste lack från Vintage Vixen än. Har lyckats skrapa ihop tre lack som jag gillar görmycket. Jag är absolut sugen på hela kollektionen. Älskar galna färger men även unika som du gör. T. ex Classic Camel kan jag tänka mig att jag inte bär upp MEN jag har en kofta i garderoben i samma färg och tänkte att någon gång kan man ju matcha. :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-09-06 09:12:32

Jag gillar verkligen dessa sammanfattningar! Perfekt att klicka tillbaka till när man ska beställa lack =)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-06 09:30:21

Midnight Mission är min favvo!

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-09-06 12:31:40

Öht många fina lack i de flesta höstkollektionerna nu men CG är en av de jag gillar mest. Jag är egentligen sugen på hela kollektionen men av budgetskäl nöjde jag mig med Riveter Rouge och Bogie. Jättefina höstfärger (RR borde också kunna användas till jul) och bra lack som täcker bra och torkar snabbt.

Postat av: Karianne
Publicerad 2010-09-06 13:13:51

De er veldig fine, likevel endte jeg bare opp med 4 stk, som jeg enda ikke har prøvd.

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-09-06 14:40:04

Jag gillar de tre översta

Postat av: Maja
Publicerad 2010-09-06 17:10:12

Älskar de här lacken, har själv fått hem Midnight Mission och Bogie idag från 8ty8, tror att jag kommer beställa Foxy också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-06 17:43:35

Pamsan! Ja, det unika blir viktigare och viktigare ju fler lack man får. Classic Camel är inte en färg som "klär" mig, men ska man gå efter det kriteriet blir det inte mycket lack köpt för mig för jag har nog redan de färger jag passar bäst i. Flera av dem också. :D



Kerstin! Kul om det uppskattas!



Vikab! Du har valt två av de bästa! Riveter rouge är verkligen överraskande snyggt!



Karianne! Så kan det vara. Jag tror vissa kollektioner talar mer till en än andra. Jag föll verkligen för den här.



Shamrock! Ja, det blå gillar jag jättemycket och de två andra är jättesnygga men har dupes i samlingen.



Maja! Beställ absolut Foxy! Den är en liten uppstickare som man inte tror ska vara så snyg som den är.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-09-06 20:32:54

Är faktiskt inte sugen på ngt lack ur denna kollektion, ju Classic Camel...!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-06 20:45:05

Linda! Vi är alla olika!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-09-07 07:46:51

Jättebra med sammanfattningar, tycker jag!

På torsdag ska jag ta itu med resten av mina Vintage Vixen, innan nästa beställning kommer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-07 20:06:40

Fia! Ja, man hinner knappt med i svängarna vad gäller lacken nu. Hösten är alltid så full av skönheter.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela