Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Endurance

Publicerad 2010-09-30 17:39:00 i Naglar i rosa,


Nu kör jag på och kastar ut det tredje av Fight Like a Woman-lacken direkt efter det andra. Jag har, som ni vet, gjort en god gärning i år och köpt China Glaze Breast Cancer Awareness collection "Fight Like a Woman" och ur den kollektionen kommer Endurance. Det är den mörkaste av de tre lacken och späckat med glassfleckglitter i silver. Fint.

Ja, fint på andra. På mig är det rätt ointressant och tråkigt. Jag känner ingenting för färgen. Jag trodde verkligen jag skulle gilla den här bäst men inget av lacken föll mig helt på läppen när jag väl skulle använda dem. Ett, det ljusaste, var för skirt. Ett, det tuggummirosa, var för segt. Och det här då? För... jag vet inte... trist. Jo, på mig är det trist. 80-talsvibbar får jag också. Nej, Endurance var inte min kopp te idag. Kanske kommer jag känna annorlunda nästa gång jag använder det.


Det är alla fall tre lager lack, normal China Glaze-formula. Inget speciellt med det. Lite seg torktid som alltid med glassflecklack. Vad tycker ni? Är det ett lack ni gillar?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-30 18:07:03

ja jag gillar! Det här är ju jättesnyggt! men det fattade du väl att jag skulle tycka?:) Sen gillar jag kollektionsnamnet, lite Eowyn från sagan om ringen över det... Och jag gillar Eowyn:)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-09-30 18:08:52

Vad trist den ser ut och jag som har varit sugen på den. Tack för swatchen(!) nu skippar jag lacket!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-09-30 18:29:40

Tro det eller ej, men jag ska ha det där!

Vet inte varför men jag är en sucker för glassflecks och jag hoppas detta ser bra ut mot mina fingrar:P

Postat av: elin
Publicerad 2010-09-30 19:54:37

Hej! :D har goolgat runt på nätet efter swatches på tigi cyberoptics eyeshadows men hittar nästan inga :( såg att du hade ett par, funderar på att beställa white, champange, pink , gold eller taupe :D snälla kan du inte visa hur färgerna ser ut? och vilka skulle du rekommendera? är främst ute efter en bas skugga. hälsningar elin! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-09-30 20:26:32

Coolt kollektionsnamn och riktigt snyggt lack!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-30 20:49:51

Den här rosa gillar jag! Fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-30 20:57:33

Emma! Kollektionens namn är det bästa med den! :D



Aila! Visst! Skittråkigt!



Sanna! Ja, glassfleck är fint men det här lacket är så... ointressant.



Elin! Jag har flera cyberoptic och jag rekomenderar dem gärna. De är bra. Om jag orkar swatcha vet jag inte, men hittar du dem så köp dem! Av dem du nämner har hjag nog alla utom champgne, tror jag, och vill du veta vilken av dem jag rekomenderar mest så är det Taupe, utan tvekan.



Kerstin! Ja, coolt namn håller jag med om!



Nailtastic! Hehe, då tycker vi olika. :D

Postat av: Johanna
Publicerad 2010-09-30 21:49:12

Jag tycker att det är den snyggaste färgen i kollektionen. Är det bästa formulan också?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-30 21:52:44

Johanna! Absolut bästa formulan. Inte snyggast enligt mig. ;D

Skönt att vi alla tycker olika!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-10-01 10:55:42

Jag håller med dig. Det är en snygg finish, men färgen är ganska 80-talig och trist. Inte särskilt originell. Påminner om Dallas. (Fast sen så är jag ju inget fan av rosa generellt sett heller.)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-01 15:47:21

Nageldraken! Nej, inte jag heller egentligen men det är roligt ibland.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela