Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MNY #469

Publicerad 2010-10-25 06:18:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Jag köpte ju åtta MNY-lack för inte så länge sedan och nu har jag provat några. Rätt många faktiskt, sex av åtta. Det här är det senaste av dem jag provade. MNY #469. Ett mahognybrunt lack med skimmer i guld och orange.


Väldigt fint skimmer faktiskt. Skittråkigt lack rent ut sagt, om man tänker på egenskaper. Det är segt, det är inte så lätt att få ut jämnt och snyggt på nageln och torktiden är inte så bra som man skulle kunna önska. Färgen är dock snygg om man gillar varma bruna lack.

Det här är tre lager med ett lager Seche Vite som överlack. Helt okej men inte inte ett favoritlack. Brunt blir aldrig min favoritfärg. Jag gillar det men tröttnar fort. Det blev en kortvarig manikyr också eftersom det var så segt på att torka.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-10-25 08:54:42

Väldigt snyggt är det iaf. Men håller med, det är jobbigt när det inte torkar.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-10-25 09:19:47

Hade lackegenskaperna varit bättre hade jag nog lagt beslag på några av dessa men nu blir jag tveksam. Funderar på om det är lite likt Side-Saddle?

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-10-25 10:00:08

Fint lack! Synd på tråkegenskaper.

Fast jag är ändå inte heller så mycket för brunt egentligen.. :)



Jag undrar, hur många lack är det som får plats i ett paket från 8ty8? Och vad gick frakten på?

Tack!

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-10-25 17:13:56

Nydelig shimmer! Jeg så at de hadde fått inn MNY på "min" Cubus-butikk også nå, men jeg kjøpte ingen siden jeg har hørt at de er så vanskelige å jobbe med. Har egentlig nok lakk... (Men hindrer det meg i å stadig ønske fler? NEI!) ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-25 18:04:18

Ninni! JA, och när det är svårt att få jämnt över nageln...



Pamsan! Side Saddle har en lila underton och grövre skimmer.



Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-25 18:11:54

Andrea! Jag tror det är sex lack för 18 dollar som lägsta frakt. Du kommer älska Tom på 8ty8, det gör jag! :D



Solveig! Nej, visst är det konstigt. Man kan aldrig få nog... :D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-10-26 08:11:04

Behöver jag säga att jag gillar färgen? :-) Trist med formulan dock. Har ännu inte testat något av mina MNY-lack, undrar om alla är lika i formulan?

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-10-26 16:32:17

Vilken fin färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-10-26 17:30:53

Makeupoholic! de verkar vara lika, alla utom foillacket...



Kerstin! Ja, det är det faktiskt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela