Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI The Show Must Go On

Publicerad 2010-11-30 18:02:07 i Naglar - duokromatiska,


Dagens lack är duokroma skönheten The Show Must Go On från OPI Burlesque. Att jag skulle ha den var givet, den är ju unik och jättevacker! När jag fick hem den, i ett set med fyra minilack från kollektionen, så blev den dock liggandes. I flaskan såg den inte så upphetsande ut och färgen känns somrig nu mitt i vintern.


Nåväl, jag provade den idag och den är precis så vackert skiftande mellan hallonrosa och mandarin som jag hade önskat. En riktig skönhet. Somrig dock, så jag förväntar mig nästan grönskande björkar och duniga blåmesungar när jag tittar på den och inte de drivor av snö som samlats omkring mitt hus här i Stockholm denna bistra sista november.


Bildspam, så klart, och väl värt det tycker jag. Tre lager lack, helt okej formula och torktid. Snyggt och speciellt lack, absolut kollektionens stjärna.


Okej, det blev ett enormt bildspam... Jag vill ha det så just nu alla fall, för att kunna se alla skiftningarna i färgen. Det är magiskt! Vad tycker ni om OPI Burlesque-lacken? Har ni köpt? Ska ni köpa? Både jag och Emma satsade på miniseten som finns med skimmerlacken så på det viset har jag nu provat alla skimmer och har två miniflaskor av det här och Ali's Big Break. Det kan hända att jag måste köpa en stor flaska av detta och kanske också Let Me Entertain You. Av glittren har jag inte köpt något än. De var inte så lockande ändå. Ofta kan man ju hitta bra och billiga budgetglitter och de glitter jag har av OPI har inte utmärkt sig som extra bra. Fast jag har inte köpt något från deras senaste kollektioner så vem vet, de kanske bättrat sig.

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2010-11-30 18:20:43

Det är ganska fint, men jag är inte superförtjust i duokroma lack så det är inte direkt min favorit i kollektionen. Jag har köpt Tease-y Does It! och Sparkle-icious, jag älskar ju glitterlack så jag gillar Burlesque-kollektionen väldigt mycket :) Har dock inte testat något av lacken än, har haft så många andra att prova. Jag tänker köpa Let Me Entertain You och det blåa glitterlacket Simmer & Shimmer också och kanske något mer. Jag har fortfarande inte köpt något lack från Swiss än så jag är lite sugen på de lacken också. ;)

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2010-11-30 18:40:50

Åhh. Det är SÅÅ fint :) jag är kär i det. Har använt det hur många gånger som helst sen jag köpte det, haha.. Jag har Sparke-Licious också, det multifärgade glittret. Det är väldigt bling bling :D

Postat av: Marika
Publicerad 2010-11-30 18:53:51

Åh så läckert det är!

Postat av: Solveig
Publicerad 2010-11-30 18:56:52

Denne er utrolig vakker! Jeg synes Burlesque-kolleksjonen er en av de beste noensinne, elsker alle de jeg har prøvd hittil. (LMEY, TSMGO og SI&GI)

Postat av: PolishPig
Publicerad 2010-11-30 19:10:24

Aj, den här kollektionen föll jag stenhårt för, jag köpte allihop på TD.

För några veckor sedan gick jag och spanade i lokala Kicks-butiken där en klart medelåldrig försäljare försökte intressera mig för Burlesque-lacken. Hon spärrade verkligen upp ögonen när jag sa att de är jättefina, jag har dem. Öh, alla?? sa damen och jag kände mig tvungen att ursäkta mig genom att skylla på internet och att nagellack ju är "jättebilligt" om man köper via nätet. Jag vet inte om hon trodde mig eller om hon bara trodde att jag var nyligen utsläppt från lokala psyket.. ;-)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-30 19:48:52

Jag håller verkligen med om att det här är kollektionens stjärna! Det är ju bara såå vackert! Och helt klart värt ett bildspam. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-30 20:09:07

Jag fattar inte hur du inte kan bli upphetsad. Den är ju galet snygg! Helt klart denna som gjorde mig mest upphetsad när ja såg lacken på kicks,j ag tycker den är skitsnygg!

Postat av: Vanesa
Publicerad 2010-11-30 21:19:13

SV : Tack Emma !! Du är nog också minst lika fin utan smink gumman alla är fina :) men ja det var ju väldigt felt och respektlös att skriva därför behövde jag få ut det liksom !! :p Är det saant !!! Oooh va synd gumman !! Jaa det hade ju vart jätte roligt att ses men du måste till Norrköping nästa gång hihi . PUSS Sötis

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-30 21:41:24

Vackert!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-12-01 06:48:12

Wow! fantastiskt snyggt! Måste verkligen ta mig samma och köpa detta lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-01 09:01:00

Maja! Haha, du låter som jag... En skokartong full med lack att testa och hela tiden ögonen på något nytt. :D



Nails by Bellan! Ja, visst är det fint! Mina

naglar ser lite breda ut i det men annars är det verkligen magiskt!



Marika! Ja! Tycker jag med!



Solveig! Jag gilllade Let Me Entertain You oväntat mycket när jag swatchade den och så den här då, för den är unik och jättefin av den anledningen. Glitterlacken ville jag inte alls ha först men nu klurar jag på om jag ska köpa ett par ändå. Har inte bestämt mig.



Polish Pig! Hahahaha, hon behöver uppenbarligen möta fler av oss. Jag måste snart köpa större lägenhet så jag kan ha en Helmer till... :D



Nailtastic! Lätt! Den är ju helt fantastisk!



Emma! Nu är jag ju det, efter att jag provat den. Men i flaskan såg den mest hallonrosa ut.



Kerstin! Tack!



Lina! Ja, det är så pass speciellt och dessutom snyggt så en miniflaska kan du alla fall kosta på dig. ;D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-12-01 18:41:27

Åh, den är ju så himla vacker! Vill ha!! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-01 20:29:24

Zizzie! Ja, det är magiskt! Du måste ha det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela