Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Höstlovsmanikyr

Publicerad 2010-11-06 17:55:15 i NailArt,


Jag har burit en del lack från China Glaze julkollektion, swatchat ännu fler faktiskt, och ett av dem ser ni i inlägget innan detta, men det här är min nuvarande manikyr. Den ska bort ikväll och jag är inte helt nöjd med den, men jag fotade den ändå för det är så sällan jag faktiskt stämplar och försöker vara kreativ nu för tiden. Jag ska bli bättre på det har jag tänkt, för det är ju ett sätt att förnya sig och ha roligt med sina lack. Det här är lövstämplar från Bundle Monster i rött och svart speciallack ovanpå guldfoillacket Midnight Kiss från China Glaze julkollektion Tis the Season to be Naughty or Nice. Stämplarna flöt ut lite av överlacket, men ni får ha överseende med mig då jag knappast är nailart-tjejen med stort N. Emma är mycket bättre på att fixa snygga manikyrer med artistiska inslag. jag funderar på att försöka göra det här i en annan konstellation, t.ex med röd bas och löv i svart och guld. Ska fundera lite till så får vi se om jag orkar börja med stämplar igen så snart inpå denna.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-11-06 20:25:12

Wow wow wow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-07 12:29:49

Ninni! Tack!

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-11-07 13:21:32

Jättesnyggt och fint mönster med löv! Kul med folk som tar vara på detaljerna. Själv försöker jag få till rätta handlaget med skuggorna från makeupcosmetics som denna blogg har lurat mig att införskaffa ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-07 22:29:34

Jag skulle ju kommentera när du skrivit detta precis, men det ville tydligen inte blogg.se så det gick inte att kommentera alls.

Hur som helst så älskar jag detta och hade just själv gjort en höstmanikyr. Ännu en gång tänker vi lika samtidigt:P

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-07 23:43:40

Väldigt fint och kreativt tycker jag! och allvarligt, du är mkt bättre på nail art än vad jag är. mina är rena skämtet i jämförelse med dina...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-08 18:37:06

Vikab! Tack! Och hoppas det går bra med MUC-skuggorna. Klappa in dem och skaka av penseln lite först och glöm inte primer med lite greppyta. :D



Sanna! Ja, så klart vi gör!! ;D



Emma! Tack! Dina lack ligger på posten nu så snart har du julafton!

Postat av: aiia
Publicerad 2010-11-09 13:26:45

Hej! Jag äääälskar eran blogg. Men undrar hur mkt frakten var när du/ni beställde varor från 8ty8? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-09 18:37:22

Aiia! Kul att du gillar bloggen! 8ty8 tar 18 dollar i frakt för 6 lack.

Postat av: Maria
Publicerad 2010-11-10 18:51:27

fiiiiiiiiiiiiiiint

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-10 21:00:31

Maria! Tack!

Postat av: Fröken Frodig
Publicerad 2010-11-12 19:37:32

Hur snyggt som helst! Måste skaffa stämplar...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela