Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Whisper Vegas

Publicerad 2010-05-05 10:08:38 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Dagens röda skapelse är gjord med pigmenten Whisper från Makeupcosmetics, Vegas från TMM och Kiss of Moonlight från Pure Luxe.

Basen är Dignity från Face. Ovanpå den lades först Whisper på hela ögonlocket. Det är en mjuk, lite ceriseaktigt röd. I globlinjen valde jag mer orangetonade Vegas från TMM. Den i sin tur tonades ut i lite aprikosskimrande Kiss of Moonlight. En väldigt klassisk gradering men med både varma och kalla toner. Jag tycker de här skuggorna har väldigt fint glow i sig. Under ögat är det urban Decays usla lila kajalpenna 1999 och så har jag kakeyeliner från Kryolan.

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2010-05-05 10:41:28

den här var verkligen tjusig! jag upptäcker att jag inte äger så himla många röda, de ser mest rosa ut när man väl får dem på huden. här kommer iallafall en länk från mig!



http://marinamake.blogspot.com/2010/05/temavecka-med-rott.html

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-05 11:58:20

Wow så läckert, verkligen härligt rödrosa! Somrig och fräsch röd variant dessutom, jag kan tycka att rött kan kännas lite murrigt, men verkligen inte här.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-05 15:09:24

Oh härlig färg :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-05 15:53:56

Marina! Kul att du hakar på!



Emma! Tack! Jag tycker också om färgen!



Vanessa! Ja, tycker jag med!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-05 16:38:17

Blir lika glad varje dag jag tittar in här och ser de härliga röda färgerna. Tänk att det finns så många nyanser av samma färg.

Superfint det här. Det cerisröda till den röda och sedan lite skimmer på det, gillas.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-05 20:05:23

Oj vilka färger!!!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-05 20:15:21

Fint! När jag ser alla snygga sminkningar här tänker jag att jag också borde våga röd skugga endera dagen...

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-05-06 22:16:49

Det här gillade jag, ceriseröd skugga kanske kan vara något för mig.. :D Färgglatt utan att vara för mycket tycker jag.. blir glad av att titta på sminkningen! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-07 07:32:52

Sminkjante! Jag gillar den också!



Linda! Glada färger!



Kerstin! Absolut!!



Marybeth! Ja, det är fina färger. Somriga och pigga!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela