Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Urban Decay Magic Bus

Publicerad 2010-05-11 23:00:01 i Naglar i orange,


Urban Decay har ju släppt en kollektion lack i år, Summer of Love, och den köpte jag, lite impulsivt men ganska billigt, från eBay för ett tag sedan. Jag har inte alls varit sugen på att lacka med dem sedan jag fick dem dock, men nu fick jag plötsligt ett litet sug efter orange och valde Magic Bus.

Det är ett förskräckligt lack att måla med. Det är tjockt och besvärligt. Jag har målat två lager men det kunde varit fyra lika gärna för så tjockt är lacket. Jag hoppas verligen det inte torkar på ett sådant sätt att det blir VNL. Vissa neoniga eller illiga krämlack kan ju göra det, mystiskt nog. Aningens VNL är det kanske men jag kan verkligen inte måla ett lager till. Då kommer det vara för tjockt för att någonsin torka.

Färgen är fin men jag föredrar dashing Diva från H&M framför Magic Bus. Har ni provat något lack från Urban Decay? Det här är bara mitt andra så jag har inte så stora erfarenheter. Problemet är att nu är jag inte sugen på att testa de andra sex lacken i kollektionen...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-11 23:20:16

Färgen är ganska läcker, fast annars låter det ju inte särskilt tilltalande...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-12 06:54:28

Emma! Nej, den är inte värd pengarna. Finns lika fina orangefärgade krämlack från bättre märken.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-05-12 08:31:43

Vad synd att du inte gillar dem! Jag har kittet från i höstas, och det är kanon tycker jag: http://skimmerskuggan.blogspot.com/2009/10/apocalyptic-nail-kit.html



Lacken är lätmålade, torkar snabbt o är hållbara. Dessutom täcker de bra, det röda har jag burit på fest i ett lager (alla lacken finns att beskåda någonstans i "dagens naglar" hos mig). Undras tro om formulan är helt olika mellan kollektionerna, eller om vi helt enkelt tycker helt olika? =) Synd att du inte heller känner dig sugen på de andra sommarlacken, jag är grymt sugen på dem, men har ingen bra langare (måste lära mig ebaya!). Spontant tänker jag att höstkollektionen är mer du. Om du inte är helt avskräckt kanske du skulle försöka lägga vantarna på den istället =)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-12 11:32:43

Det där lät ju inte så roligt. Har inte känt något större sug efter Urban Decay-lacken så jag lär nog hoppa dem.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-12 21:37:48

Kerstin! Jag håller med om att höstkollektionen är mer jag, men samtidigt så har jag ju alla de färgerna i parti och minut. Utom vitt då. ;D

Jag tror det är med UD som med alla andra märken. Olika kvalitet på olika lack. Magic Bus var verkligen inte rolig att måla med.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-12 21:39:43

Nailtastic! Du kan lugnt skippa UD...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-12 22:40:54

Ibland funderar jag nästan på att sadla om till kemist för att förstå skillnaden mellan olika färger och formule ;-)

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-13 08:57:18

love it, m I think I'll try it ;)

Thx for sharing xoxo

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-13 15:49:38

Kerstin! tror inte ens det hjälper...



liloo! thank you! Be warned! It is not a great polish to paint with. Very thick.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela