Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Heritage Rouge

Publicerad 2010-05-04 05:37:05 i Linslekskategorin,


Rött finns ju i många olika nyanser. Här kommer en köttigt rostbiffsröd!
Dagens smink är en skapat med en samling MAC-pigment på en grund av Paint Pot Painterly. Det är rätt sällan jag plockar fram MAC-pigmenten, vilket är synd, för flera av dem är bra. Rostbiffsröda Heritage Rouge är en av dem jag gillar mest.

Heritage Rouge alltså, på hela ögonlocket och under ögat. Lite förstärkt är den i ytterkanten av globlinjen med Chocolate Brown, men det syns knappt. Sen försökte jag lägga en linje som skulle skimra metalliskt med Copperized, men det funkade inte. Ser bara dammigt ut. Highlighter är Fair Lady från Brite Bird.
Inliner i svart från Make Up Store och så usel gel eyeliner från e.l.f.

Provade först med ful-linserna men det blev helt förskräckligt så jag plockade ur dem, som ni ser nedan. Sminket blev inte bättre av det men jag ser alla fall inte ut som en vampyr på jakt... Jag petar in det här i linslekskategorin så länge så får vi se hur det blir med det på sikt.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-04 09:08:46

Toppensnyggt! Heritage rouge är ett väldigt läckert pigment, ett av de jag önskar att jag hade faktiskt. sen är jag inte jätteförtjust i MACs pigment, fast från början gillade jag dem så egentligen kanske jag borde ge dem en ny chans. Testa dem på GOSH-basen... Himla coolt med de linserna till Heritage Rouge för övrigt.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-05-04 09:18:24

Wow! Fick værldens buffy the vampire slayer kænsla av nån anledning :) Supersnyggt!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-05-04 09:21:11

Härlig sminkning, vampyr var också det första som jag tänkte på! Heritage Rouge är ett härligt pigment.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-04 09:42:50

Åh superfin sminkning men liknelsen rostbiffröd, hua :P hihi...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-04 09:53:18

Väldigt snyggt! Jag gillar verkligen det röda pigmentet :)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-05-04 10:00:26

Snyggt, ångrar lite att jag inte skaffade heritage rouge nu...

Snyggt till ful linserna också!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-04 10:24:14

Vilken vampyr öga du fick där på första bilden ^^ coolt! :)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-05-04 10:44:40

Jätteläckert! Och jag tycker att det blev väldigt effektfullt med dina varglinser :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-04 12:44:49

Underbart!

Postat av: Maria
Publicerad 2010-05-04 13:16:57

Jättefint, snyggt med vingen också! :)

Heritage Rouge är verkligen ett bra pigment, härligt färgstarkt och krämigt!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-05-04 14:05:42

Jättesnyggt! Jag är särskilt förtjust i färgbenämningen. Rostbiffsrött är klockrent =)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-05-04 14:56:35

Shit vad snyggt! Pigmentet var verkligen supersnyggt, önskar att jag hade ett eget. :)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2010-05-04 15:26:16

Snyggt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-04 19:25:08

Jättefint!

Snyggast med din vanliga ögonfärg:)

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-05-04 20:15:21

oohh heritage rouge är grymt snyggt gillar att du blandat den med lite grönt linserna är en cool effekt :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-05 06:20:03

Emma! De är så olika bra, MAC-pigmenten. Vissa är riktigt trevliga och andra suger.



Honi! Ja, jag är bra på att göra vampyr med de linserna! :D



Mayaline! Ett av de bättre från MAC!



Linda! Den är ju rostbiffsröd? Vad ska man annars kalla den? ;D



Zizzie! Ja, det är en väldigt bärbar röd.



Lina! Men går det inte att hitta Heritage Rouge ens på theBodyNeeds eller eBay? Den är faktiskt så bra att man bör ha den om man gillar MAC.



Vanessa! Ja, visst fick jag! :D



Isabell! Tack! Det tycker jag med, men snyggare till min vanliga ögonfärg.



Sminkjante! Tack!



Maria! Ja, det är ett bra pigment. De som kom ut i den kollektionen var bra allihop nästan, om jag minns rätt.



Kerstin! Visst är det en bra liknelse! Jag älskar när jag kommer på "rätt" färgbenämning!



Fia! Ja, det här är ett av få MAC-pigment jag faktiskt har backup på om det skulle ta slut. Samples, så klart, men ändå.



Monica! Tack!



Sanna! Så klart. ful linserna är ju fula. ;D



Nicole! Tack! Ja, färgkombinationen blev rätt bra men utförandet är sådär...

Postat av: Aila
Publicerad 2010-05-05 12:22:07

WoW, vad läckert...färgen är riktigt ovanlig och passar dig suvve!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-05 15:52:50

Aila! Tack!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-05-07 10:05:04

Rostbiffsröd, härligt ord! Så mustig look med vampyrlinserna!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-05-07 12:42:06

Tycker också att rostbiffsrött var roligt uttryckt, men det stämmer ju. :) Gillar färgen iaf!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela