Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila och röd (20/6)

Publicerad 2010-06-20 12:00:49 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Lila och rött är en rätt skrämmande kombination när man föreställer sig den. I naturen funkar den dock bra, tycker jag, och jag blev sugen på att åtminstone testa den på ögonlocken. Emma har ju gjort en fantastiskt bra sminkning med just rött och lila under vår röda temavecka och jag hade nog en sådan vision i huvudet när jag gick in i badrummet. Jag kom dock ut med något mycket, mycket mer subtilt och mer rosa än rött.

Jag började alla fall med en bas av GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige som jag fäste skuggorna på. Alla skuggorna är från Manlypaletten och det jag använt är en skimrande röd, ja, RÖD, en skimrande mellanlila, en matt mörklila och en skimrande ljusrosa. Lite av den vita skuggan fungerade som highlighter.

Jag började med den mellanlila som jag lade i ett v i ytterkanten av ögat. Sen är det den röda skimmerskuggan som på huden blev mörkrosa som placerats på mitten av ögonlocket och på brynbenet. Ljusrosa skimmerskugga innerst, mot näsan och svept över den rösa på brynbenets högsta punkt. Lite vitt som highlighter och sen en lila eyeliner från HOT och lite lila kajalpenna från IsaDora under ögat. Ovanpå eyeliner och kajal duttade jag en mörklila matt skugga från paletten.

Det blev alltså inte en röd och lila sminkning men det gör väl inget? Den passar ju rätt bra ihop med mina inspirationsbilder ändå! Jag tycker alla fall den blev både klädsam och trevlig så jag är nöjd!

Ni missade väl inte att Sanna på MakeupmyLack också har temavecka med blommotiv? Det här är hennes första sminkning på temat, humlor och tagetes.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-20 12:35:18

Vilken fin sminkning, det blev otroligt fint till de där linserna. :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-20 12:40:21

Jättefint. Jag gillar rött och lila ihop. Jag har också hängt på temat idag (fast det är gårdagens makeup). http://sminkjante.blogspot.com/2010/06/jag-hangde-pa-sminkan-igar.html

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-20 14:01:24

Du är jättefin ju! Rött och lila låter ju galet, men jag tycker det fungerar helt okej på smink. Fast okej, rosa och lila som här är ju en bättre kombination helt klart:) Jag ska lägga ut en sminkning idag senare. Måste bara återhämta mig lite mer efter gårdagens party...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-20 15:10:29

ahh vad fint!

Här är min dag 2:

http://makeupmylack.blogg.se/2010/june/blomstervecka-dag-2-206.html

Postat av: Linnéa
Publicerad 2010-06-20 15:30:20

Söt blogg du har! Föresten en jättefin sminkning =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 16:13:41

Nailtastic! Tack! Jag var själv nöjd, faktiskt.



Sminkjante! Du gjorde en jättein tolkning! TAck för att du ville vara med!



Emma! Låter som en lysande plan! Ser fram emot att se hur vacker du var!



Sanna! Du är ju galet vacker vad du än hittar på!



Linnea! Tack.

Postat av: Helena
Publicerad 2010-06-20 16:47:51

jättefint sminkning, lila och rosa är så fint ihop.

det blev lila och rosa för mej också idag med insperation från den lila blomman :-)

http://sminkdiva.blogg.se/2010/june/blomservecka-dag-2.html

Postat av: bella
Publicerad 2010-06-20 18:21:18

Verkligen en snygg tolkning av blommorna:)

Man blir glad av att se dina sminkningar!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-20 21:47:03

Urfint! Jag vill så gärna vara med på temaveckan, men jag har inte ens hunnit sminka mig idag. Det får bli senare i veckan =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 22:18:22

Helena! Kul att du hänger med på temat!



Bella! Tack! Vad roligt att höra! Det värmer verkligen!



Kerstin! Ja, det är lugnt, haka på när du vill och hinner. :D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-20 23:00:26

Ah så fint! vilka härliga färger! Kul tema, ska försöka haka på ngn dag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 23:16:36

Linda! Tack! Vad roligt om du hakar på!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela