Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Swing Baby

Publicerad 2010-07-29 11:01:50 i Naglar i brunt,greige,beige,


China Glaze Vintage Vixen-kollektion från i år innehåller bland annat det här lacket, Swing Baby. Min mamma valde ut det direkt som första lacket hon ville testa ur kollektionen och när hon hade det blev jag också sugen, så klart. Så, här har ni mina bilder på lacket. :D

Det är ett väldigt fint, foilliknande lack (enligt mig men jag är ingen finsih-expert direkt) som varken är varmt eller kallt. Det är en sorts metallisk, neutral beige. Champagne? Vad vet jag. Färgen är dock väldigt snygg så vad den än ska kallas så gillar jag den!

Jag har två lager lack här och det räcker för att få täckning. Det torkar snabbt och ser fantastiskt ut på naglarna. Oerhört gnistrande och vackert.


Massor av bilder som ni ser, men jag har inte så mycket att säga mer än att det är bra och fint. Här får ni en bonusbild, eller gäst-notd, med mammas hand. Väldigt konstig vinkel, men jag är ovan att fota andras naglar än mina egna. ;D

Det är nagelfolie på ringfingret, som ni ser, men dessvärre ett misslyckat experiment. Lite slitage är det också, tror lacket var inne på sin tredje dag här. Inte folien dock. Den blev bara misslyckad ändå.
Vi avslutar med en bild på mig igen. Mig och Swing Baby så klart.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-29 12:22:48

Längtar fortfarande efter mina!

Beställde detta! Älskar foils!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-07-29 12:31:33

Jag älskar foillack. Så mycket finare och roligare än creme och matt som jag är så trött på:)

Sitter här och väntar på en kompis lackönskemål så jag kan beställa mina egna Vixen-lack. Både plus och minus med sambeställning

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-29 15:41:59

Sanna! JA, foils är himla fint! Hoppas dina kommer snart!



Kajalen! Ja, jag är för otålig. Vill göra mina beställnngar på stört och lite impulsivt.

Postat av: Lina T
Publicerad 2010-08-02 00:27:40

Varför tycker du folien blev misslyckad? Jag tycker det ser bra ut! Det blev en cool accent mot lacket och piggade upp manikyren.



Själva lacket i sig är jag dock inte övertygad av. Det är snyggt, men jag fastnar inte för det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 09:01:04

Lina! folien här är innan vi lade på sealer eller överlack. Vi hade gjort om den två gånger, olika dagar, och avslutade med att ha den utan något ovanpå vilket ju inte heller unkade. Varje gång vi försökte lägga på sealern som följde med i startpaketet så smalt folien ihop. Den funkade helt enkelt inte.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela